A mindössze 15 éve megalakult svéd cég eddig szélvészgyors szupersportautóiról vált híressé, a 2002-ben bemutatott CC8S megjelenése óta pedig rengeteg rekordot tudhat magáénak az északi manufaktúra.
A gyártó vezérigazgatója elmondta, hogy lassan már két éve folyik az egyelõre ismeretlen nevû négykerekû fejlesztése, mely hivatalosan elõreláthatólag 2011-ben fog bemutatkozni a nagyközönség elõtt. Azt is megtudtuk, hogy egy vadonatúj alvázra fog építkezni a modell, hiszen az eddigi sportautóké túlságosan rövidek a lényegesen nagyobb tengelytávú autóhoz.
Az erõforrások terén sem az eddig megszokott 4,7 literes 806 lóerõs feltöltött egység fog gondoskodni a szedán meghajtásáról. Annyi bizonyos, hogy egy 700 lóerõ körüli V8-as hajtja majd a hátsó kerekeket, de pontosabb információkat még nem közölt a gyártó a hajtáslánccal kapcsolatban. Andreas Petre, a cég dubai menedzsere azt is elmondta, hogy az újdonság végsebessége meghaladhatja a 350 km/órát is és a tervek szerint a szénszál széleskörû alkalmazásának köszönhetõen a legkönnyebb sportszedán lesz a piacon.
A svédek elõreláthatólag évi 70-80 darabot szeretnének legyártani az autóból, aminek felét az Egyesült Államokban kívánják eladni. A tervek szerint 30 százalék Távol-Keletre megy majd, a maradék pedig a világ többi részén találhat gazdára.