2024.04.25. - Márk

A Koenigsegg egy 700 lóerõs négyajtós sportautót tervez

A Koenigsegg egy 700 lóerõs négyajtós sportautót tervez
A Porschéhoz és az Aston Martinhoz hasonlóan a svéd Koenigsegg is egy négyajtós sportautó megalkotásán dolgozik. A 2011-ben megjelenõ újdonság elõreláthatólag 700 lóerõt teljesít majd és a cég szerint a legkönnyebb sportszedán lesz a piacon.

A mindössze 15 éve megalakult svéd cég eddig szélvészgyors szupersportautóiról vált híressé, a 2002-ben bemutatott CC8S megjelenése óta pedig rengeteg rekordot tudhat magáénak az északi manufaktúra.
Az elmúlt hat évben öt típust mutatott be a gyártó, de most úgy néz ki, hogy nemsokára egy teljesen más kategóriájú négykerekû fogja bõvíteni a svédek kínálatát. Manapság egyre nagyobb divatnak örvendenek a négyajtós kupék, amit mi sem bizonyít jobban, hogy két nagy sportautógyártó, a Porsche és az Aston Martin is bejelentette a Panamerát, illetve a Rapide-ot, de úgy látszik, hogy a Koenigsegg sem szeretne lemaradni ellenlábasaitól, úgyhogy bejelentette, hogy tervben van egy négyajtós sportautó megépítése.

A gyártó vezérigazgatója elmondta, hogy lassan már két éve folyik az egyelõre ismeretlen nevû négykerekû fejlesztése, mely hivatalosan elõreláthatólag 2011-ben fog bemutatkozni a nagyközönség elõtt. Azt is megtudtuk, hogy egy vadonatúj alvázra fog építkezni a modell, hiszen az eddigi sportautóké túlságosan rövidek a lényegesen nagyobb tengelytávú autóhoz.

Az erõforrások terén sem az eddig megszokott 4,7 literes 806 lóerõs feltöltött egység fog gondoskodni a szedán meghajtásáról. Annyi bizonyos, hogy egy 700 lóerõ körüli V8-as hajtja majd a hátsó kerekeket, de pontosabb információkat még nem közölt a gyártó a hajtáslánccal kapcsolatban. Andreas Petre, a cég dubai menedzsere azt is elmondta, hogy az újdonság végsebessége meghaladhatja a 350 km/órát is és a tervek szerint a szénszál széleskörû alkalmazásának köszönhetõen a legkönnyebb sportszedán lesz a piacon.

A svédek elõreláthatólag évi 70-80 darabot szeretnének legyártani az autóból, aminek felét az Egyesült Államokban kívánják eladni. A tervek szerint 30 százalék Távol-Keletre megy majd, a maradék pedig a világ többi részén találhat gazdára.