2024.04.25. - Márk

Szériagyártásba került a Chrysler elsõ hibridmodellje

Szériagyártásba került a Chrysler elsõ hibridmodellje
Az óriási terepjáró valószínûleg elektromotorja ellenére sem takarékosságáról válik majd híressé, de a gyártó állítása szerint a benzinmotoros változathoz képest átlagosan akár 25 százalékkal is kevesebbet fogyaszthat a hibrid Aspen.

Az amerikai autógyártó-óriás az utóbbi idõben komoly problémákkal küszködik, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy állandó leépítések folynak és szinte hónapról hónapra jelenti be a cég az új stratégiákat, valamint vállalati terveket.
A gyár vezérigazgatója nemrégiben elmondta, hogy egyre inkább csökkenteni szeretnék a rosszul fogyó, benzintemetõ óriások számát és fõleg a családi, valamint hibridmodellek gyártására koncentrálnának.

A Chrysler el is kezdte új terveinek megvalósítását, hiszen a napokban kezdték meg a márka elsõ hibridmodelljének gyártását, melyet már egybõl két márkajelzés alatt (Dodge és Chrysler) építenek az amerikai gyártósorokon. A Dodge Durango – Chrysler Aspen testvérpár a cég egyik legnagyobb, vontatásra különösen alkalmas kisbuszszerû terepjárója, mely esetében a gyártó szerint igen jelentõs mennyiségû üzemanyagot lehet megspórolni a benzinmotoros alapváltozathoz képest, bár valószínûleg így sem takarékosságáról válnak majd híressé ezek a monstrumok. A gyári adatok szerint hagyományos módon hajtott testvéréhez képest 25 százalékkal kevesebb benzint hivatott elégetni az újdonság, ami közel négyliteres megtakarítást jelent minden száz kilométeren.
Az új Chrysler hibrid gyártása

Az autók meghajtásáról elsõsorban természetesen így is egy benzinmotor gondoskodik, mely munkáját egy kisebb teljesítményû elektromotor segíti. A részterhelésnél egyik hengersorát lekapcsolni képes 5,7 literes V8-as a villanymotorral együtt dolgozva ugyanakkor komoly vehemenciával mozgatja az óriásokat, hiszen a motorok összesített teljesítmény eléri a 385 lóerõt, ráadásul szükség esetén nyomatékból is rengeteg áll a vezetõ rendelkezésére. A Chrysler az új hibridrendszert a GM-el és a BMW-vel közösen fejlesztette és az autó három módban képes közlekedni: tudja használni külön is az erõforrásokat, de nagyobb gyorsítás esetén természetesen együttes erõvel küzd a két egység a 2,5 tonna lendületbe hozásáért.

Az Egyesült Államokban már rendelhetõek az autók és áruk a hazai pénznemre átszámolva alig haladja meg a hétmillió forintot, de valószínûleg a hibridautókat érõ adókedvezmények ellenére sem fogják Európában forgalmazni a terepjárókat.