2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Alacsony fogyasztású az új Opel Astra EcoFlex

Alacsony fogyasztású az új Opel Astra EcoFlex
A többi európai autógyártóhoz hasonlóan a GM Europe is bõvíteni igyekszik alacsony fogyasztásra kiélezett modelljeinek körét. Az Opelnél EcoFlex néven fut ez a sorozat, amelyet a Corsával nyitottak meg, és most az Astrával folytatnak.

A recept ugyanaz, mint az összes hasonló (BlueMotion, Econetic, Greenline...) típusnál: a fogyasztás csökkenését sok apró módosítás együttesen adja.
Az Astra EcoFlex a GM saját, 1,7 literes dízelmotorjának 110 lóerõs változatát kapja meg, átdolgozott motorvezérlõ programmal, amely egyebek közt alacsonyabb alapjáratot biztosít, illetve a szokásosnál hosszabb végáttételû hajtással. Az autó orrán is végeztek néhány apróbb módosítást, leültették a futómûvet, és az autó alját is teljesen leburkolták, így csökkent a légellenállás is, a gördülési ellenállást is visszafogták az új gumiabroncsok révén, és az autó tömegébõl is sikerült 30 kilogrammot lefaragni.

A végeredmény papíron meggyõzõ: szabványos vegyes ciklusban 4,5 literre csökkent az autó fogyasztása 100 kilométeren, ami egy teljes literrel kevesebb, mint az azonos teljesítményû Astra 1,7 CDTI modellé. A fogyasztással arányosan persze a szén-dioxid-kibocsátás is mérséklõdött, méghozzá 119 g/km-re. Az átalakításoknak köszönhetõen az autó végsebessége is megnõtt, 180-ról 188 km/h-ra, viszont nyilván nem véletlen, hogy gyorsulási adattal nem dicsekszik az Opel: a hosszabb váltó miatt valószínûleg érezhetõen lustább az EcoFlex változat.

Vetélytársaihoz hasonlóan az Opel is arra törekszik, hogy az összes, nagy tömegben elõállított típusából legyen ilyen, csökkentett fogyasztású kivitel, így a Corsa és az Astra mellett rövidesen bemutatkozik az Insignia EcoFlex kivitele is, késõbb pedig nyilván a Zafira és a Meriva is átesik egy-egy hasonló kúrán. Mindez azonban csak egyfajta elõjáték: amit ma még csak ezek a típusok kínálnak, azt négy év múlva a legtöbb tömegmodell valószínûleg már alapkivitelben is tudni fogja, ugyanis 2012-tõl Európában minden autógyártónak teljesítenie kell a 120 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot.