rss
  • A nagyra nõtt kisautók közé tartozik az új Kia Soul

  • A Kia hivatalos képeket és információkat tett közzé legújabb modelljérõl, a Soulról.

    A márka által városi crossoverként emlegetett autó 4,1 méteres hosszával a nagyra nõtt kisautók közé tartozik.

    Tanulmányautó formájában már többször is találkozhattunk a Kia új siker-várományosával, ám hivatalos képek és információk csak most láttak napvilágot.

    Az autó elsõsorban a nagyra nõtt kisautók kategóriájában indul, de akár a Cee'd-tõl is csábíthat el vevõket. Az autó formaterve igen meggyõzõre sikerült, ráadásul a fiatalabbaktól kezdve az idõsebbekig minden korosztálynak megtetszhet. Az autó 4105 milliméteres hossza leginkább a hasonló kategóriában induló Suzuki SX4-hez hasonlítható, de 1610 milliméteres magasságával és 2550 milliméteres tengelytávjával is 5-5 centivel felülmúlja a Suzukit.


    A hivatalos közlés szerint az ötszemélyes utastérben kényelmesen el lehet férni, és még a csomagoknak is lesz elegendõ helyük. Az autó motorválasztékát két benzines és egy gázolajos erõforrás alkotja. Az alapmotor az 1,6 literes, 126 lóerõs egység, amely a fõtengely 6300-as percenkénti fordulatánál adja le maximális teljesítményét. A benzines csúcsmodell egy 2,0 literes erõforrás, amely 142 lóerõt és 186 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, de ez nem minden piacon lesz kapható.

    Az egyetlen dízelmotor, amelyet az autóhoz párosítanak, az 1,6 literes, 126 lóerõs és 255 Nm-es nyomatékú erõforrás, amely egyes piacokon 115 lóerõs teljesítménnyel lesz elérhetõ. A különbözõ motorokhoz választható lesz kézi- és automataváltó is, ám ezek is országonként eltérõek lehetnek. Az utastérben szintén fiatalos hangulat fogad, amit a kétszínû mûszerfal is nagyban elõsegít.

    A Kia Soul az októberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan, míg gyártását novemberben kezdi a Kia Gwangju-ban található gyára. Az autó nemzetközi értékesítése valamikor a jövõ év elején kezdõdik.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Twingo, V8, középmotor

    Arra a következtetésre jutottunk, hogy a V8-as öltöztet, különösen ha olcsó kisautóba építik. Láttunk már Daewoo Matizt és Citroen Kacsát nyolchengeres motorral, most pedig egy Renault Twingo készült el a francia Lazareth mûhelyében.

    A Renault bumfordi kisautójáról sok minden eszünkbe juthat, de a féktelen száguldás csak a legutolsó helyen. Az eredeti 60 lóerõs motor erejébõl legfeljebb arra futja, hogy a forgalom ritmusát tartsa a Twingo.

  • Agresszív köntösben az új Mazda3!

    A Mazda végre hivatalos fotókat közölt a márciusban bemutatandó legvadabb 3-asról, az MPS-rõl. Az autó az elõzetes várakozásoknak megfelelõen agresszív köntöst kapott, fõleg a töltõlevegõ-hûtõ motorháztetõn trónoló nyílása sugallja a nem mindennapi teljesítményt.

    A japán gyártó már a tavalyi Los Angelesi Autószalonon bemutatott 3-as szedán körül hatalmas felhajtást csapott, hiszen apránként csepegtette az információkat, skicceket, álcázott és sejtelmes fotókat közölt, majd a Bolognai Autószalonon végre bemutatkozott a csapotthátú változat.

  • Lerántották a leplet a Mercedes-Benz C-osztály Special Editionrõl!

    A többi autógyártóhoz hasonlóan az utóbbi idõkben a Mercedes-Benz is szívesen rukkol elõ egyedi szériákkal, amellyel a németek célja egyértelmûen a kereslet növelése. A stuttgarti márka legújabb dobása a Special Edition C-osztály, amelyet kívül-belül kicsinosítottak.

    Az autóipart is érzékenyen érintõ gazdasági válság óta megszaporodtak a limitált szériás modellek is, amelyeket elsõsorban az eladások növelése érdekében mutatnak be. Az egyedi modellek terén az élen jár többek között a Mercedes-Benz is, a stuttgartiak pedig le is rántották a leplet a Mercedes-Benz C-osztály Special Editionrõl.

  • Audi Q7 S-Line - kicsit megtuningolta a JE Design

    A német tuningcég nemcsak kicsinosítja az Audit, fel is bosszantja rendesen.

    A JE Design bemutatta az Audi Q7 S-Line-hoz készült csomagját, mellyel elég jelentõsen átalakítja az autót. A Q7 új, robusztusabb lökhárítókat kap, szélesebb kerékjárati íveket valamint nagyobb, agresszívabb hátsó légterelõt és négy vaskos kipufogóvéget.

    Kérésre 35 milliméteres ültetést valamint óriási, 22 hüvelykes felniket is adnak a kocsihoz.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Nyárra itt lesz az üvegtetõs kabrió

    A Renault közölte az elsõ gyári képeket az új Mégane CC-rõl. A kupékabrió továbbra is üvegtetõs lesz.

    Genfben tartja az új Mégane CC világpremierjét a Renault, ezzel tehát megújul a modellcsalád utolsó, hatodik tagja is. Az elõdhöz hasonlóan az új Mégane-ban is üvegbõl van a nyitható keménytetõ, az üvegfelület 0,47 négyzetméteres. 21 másodperc alatt nyílik a tetõ. A konkurencia egy része átállt a háromrészes nyitható tetõre, de a Renault kitart az egyszerûbb, két részbõl álló konstrukció mellett.

  • Porsche Cayenne kupé - tuning kiadás a Merdad-tól

    Az Egyesült Királyságban tevékenykedõ Merdad a londoni MPH The Prestige & Performance Motor Show-n mutatta be a közönségnek egyedi építésû, kétajtós Porsche Cayenne Turbo kupéját. A két ajtajától megfosztott nagy vas nemcsak remekül néz ki, megy is mint a távirat: akár 750 lóerõs is lehet.

    A Merdad egyelõre két típust vett fel a repertoárjába, a Porsche Cayenne-t és a Range Rovert. A vevõk a Cayenne Turbo modellt kérhetik kétajtós verzióban is, amivel garantáltan mindenhol feltûnést kelthetnek és beszédtémává válhatnak.

  • Hivatalos fényképek a Hyundai ix35-rõl!

    A napokban jelentek meg az elsõ hivatalos fényképek a Hyundai következõ SUV-járól, az ix35-rõl, így az autó külseje mellett már az utasteret is szemügyre vehetjük. A Tucson utódjaként érkezõ koreai újdonság mind elsõ-, mind pedig hátsókerékhajtással elérhetõ lesz majd. Az autó jövõ hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be hivatalosan.

    Már korábban is jelentek meg gyári vázlatok a Hyundai Tucson utódjaként érkezõ új ix35-rõl, ám hivatalos fényképeken csak most elõször csodálhatjuk meg az autót.

  • Új orr-résszel büszkélkedhet a Skoda Oktavia

    A gyártók manapság szinte kötelességüknek érzik, hogy típusaikat valamikor a modellciklus felénél alaposan átdolgozzák.

    Ez történik most az Octaviával is, bár egyáltalán nem vagyunk biztosak benne, hogy minden változtatás jót tesz a típusnak.

    A leglátványosabb különbség a régi és az új modell között az átalakított orr-rész.

  • A Rolls Royce is elektromos autót tervez

    A nagymúltú brit autógyárnál is jelentõs változások várhatók, ugyanis a vállalat vezetõi igen radikális változásokat is terveznek.

    Természetesen marad a luxus kivitelezés, ám alternatív meghajtások, elsõsorban konnektorról tölthetõ, tisztán elektromos változat várható.

    A Rolls-Royce luxusautói eddig a mindent kielégítõ utastérrõl és bivalyerõs, nyomatékos motorjairól volt híres, azonban az autóipar változásai szépen lassan a brit korona egyik büszkeségét is elérik.

  • Megjött az új Fiat Punto Evo – Evolúciós elmélet

    Elõször azt hittem valami ördögi sportgépet takar az EVO jelzõ, mint mondjuk a Lancia Delta esetén. Kijózanítottak, ez a Grande Punto ráncfelvarrása, de miután a Grande is kínálatban marad, így kellett valami megkülönböztetõ név, így született az Evo.

    Magyarországon szépen magához tért a Fiat. A zuhanó eladásokat produkáló piacon 26 százalékkal növelte a márka a részesedését, ami ugyan nem jelenti azt, hogy az összeladásaik nem csökkentek, ellenben kevésbé, mint másoknak.

  • Furgonnyit visz a Superb kombija

    Ezt csináld utánam – mondhatná az új Skoda Superb kombi, csomagtartója ugyanis alaphelyzetben 633, maximumon 1865 liter. Ez már majdnem furgon.

    Hatalmas autó a Superb, majdnem öt méter hosszú (4838 mm), több mint 1,8 méter széles (1817 mm), vagyis nem véletlen a nagy poggyásztér. Opcióként mind a csomagtérajtó, mind a fedõ roló elektromosan mozgatható, miközben a bõröndök, táskák rögzítésérõl alumíniumsínek, hálók és kampók gondoskodnak.

  • Tûzelõanyagcellás sportautó a Hondától

    Meghökkentõ formájú tanulmányautót mutatott be a Honda a Los Angelesi Autószalonon. Az FC Sport koncepció érdekessége nemcsak egyedi frontrésze és gigantikus hátsó túlnyúlása, hanem meghajtása is, villanymotorját ugyanis üzemanyagcella táplálja.

    Tüzelõanyagcellás prototípust már szép számmal készített a Honda, sõt, a teljes értékû családi autóként használható FCX Clarity elsõ példányait már lízingelhetik maguknak a szerencsések a tengerentúlon.

  • Tervezõasztalon a hibrid Rolls-Royce Ghost

    Nem feltétlenül a környezettudatosság nevében készül a Ghost benzin-elektromos változata: a villanymotor a 6,2 literes V12-es benzinmotort támogatja majd.

    A patinás brit luxusmárka új modelljét a kezdetektõl fogva úgy tervezték, hogy egyszer majd megkapja a BMW által fejlesztett ActiveHybrid hajtásláncot – aminek beépítése nem különösebben komplikált feladat, lévén a Ghost a hosszú tengelytávú 7-es BMW padlólemezére épült.

  • Zöld Szalon a Genfi Szalonon

    Se hidegfúziós minireaktor, se repülõ plexigömb, se atommáglya a hátsó tengely elõtt. A Genfi Szalon eldugott kis sarkában, a zöld technológiák csarnokában csak hidrogént, elektromos áramot és egy pókszerû buggyt láttunk, semmi scifi-jövõt.

    Európa autós Mekkájában, a Genfi Szalonon még a XXI. század elsõ dekádjának végén is kissé földalatti mozgalom jelleggel sikerült kiállítani azokat a standokat, melyek azt mutatják, mi várható a benzinkorszak után a közúti közlekedésben.