rss
  • A nagyra nõtt kisautók közé tartozik az új Kia Soul

  • A Kia hivatalos képeket és információkat tett közzé legújabb modelljérõl, a Soulról.

    A márka által városi crossoverként emlegetett autó 4,1 méteres hosszával a nagyra nõtt kisautók közé tartozik.

    Tanulmányautó formájában már többször is találkozhattunk a Kia új siker-várományosával, ám hivatalos képek és információk csak most láttak napvilágot.

    Az autó elsõsorban a nagyra nõtt kisautók kategóriájában indul, de akár a Cee'd-tõl is csábíthat el vevõket. Az autó formaterve igen meggyõzõre sikerült, ráadásul a fiatalabbaktól kezdve az idõsebbekig minden korosztálynak megtetszhet. Az autó 4105 milliméteres hossza leginkább a hasonló kategóriában induló Suzuki SX4-hez hasonlítható, de 1610 milliméteres magasságával és 2550 milliméteres tengelytávjával is 5-5 centivel felülmúlja a Suzukit.


    A hivatalos közlés szerint az ötszemélyes utastérben kényelmesen el lehet férni, és még a csomagoknak is lesz elegendõ helyük. Az autó motorválasztékát két benzines és egy gázolajos erõforrás alkotja. Az alapmotor az 1,6 literes, 126 lóerõs egység, amely a fõtengely 6300-as percenkénti fordulatánál adja le maximális teljesítményét. A benzines csúcsmodell egy 2,0 literes erõforrás, amely 142 lóerõt és 186 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, de ez nem minden piacon lesz kapható.

    Az egyetlen dízelmotor, amelyet az autóhoz párosítanak, az 1,6 literes, 126 lóerõs és 255 Nm-es nyomatékú erõforrás, amely egyes piacokon 115 lóerõs teljesítménnyel lesz elérhetõ. A különbözõ motorokhoz választható lesz kézi- és automataváltó is, ám ezek is országonként eltérõek lehetnek. Az utastérben szintén fiatalos hangulat fogad, amit a kétszínû mûszerfal is nagyban elõsegít.

    A Kia Soul az októberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan, míg gyártását novemberben kezdi a Kia Gwangju-ban található gyára. Az autó nemzetközi értékesítése valamikor a jövõ év elején kezdõdik.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Megjött az új Red Bull autó!

    A Red Bull Racing is bemutatta új Formula-1-es versenygépét, az RB6-os modellt, amellyel Sebastian Vettel és Mark Webber a bajnoki címért szeretne csatázni.

    A brigád fõtervezõje, Adrian Newey azt az elvet vallja, hogy jobb kihagyni egy tesztet és rögtön egy gyors autóval pályára lépni, mint egy lassú gépet fejleszteni, ezért is döntöttek úgy, hogy kihagyják a múlt heti valenciai gyakorlást, és ma kezdik meg a teszteket Jerezben.

  • Hazánkban is elérhetõ a hatodik generációs Volkswagen Golf Plus!

    Hozzánk is megérkezett az új Golf Plus, amely a tavaly bemutatott hatodik generációs Golf formajegyeit örökölte.

    A külsõ mellett a motorkínálat is megváltozott, ugyanis a PD TDI dízeleket a közös nyomócsöves CR TDI erõforrások váltották, amelyek akár 0,8 literrel takarékosabbak elõdeinél.

    Immár hazánkban is rendelhetõ a megújult Volkswagen Golf Plus, amely hivatalosan a tavalyi Bolognai Autószalonon mutatkozott be.

  • Ferrari 458 Special

    Ferrari 458 SpecialKözzétette a Ferrari az első videót a Frankfurti Autószalonon leleplezett újdonságáról, a 458 Specialéról, amely nem más, mint a 458 Italia erősebb, könnyebb és aero-tekintetben hatékonyabb változata. A maranellói márka 458 Italiát hajtó 4,5 literes, V8-as, 562 lóerős motor teljesítményét 597 lóerősre növelte, így az erőforrás teljesítménymutatója 135 lóerő/literre emelkedett. A 458 Speciale a súlycsökkentési folyamat során 90 kilogrammot fogyott az Italiához képest, így a súlya 1290 kilogramm.

  • A Lexus 5 ajtós változata

    A tervezõk lényegében megtartották az LF-Ch tanulmány arányait és jellegzetesebb vonásait, csak az autó elején és hátulján igazítottak: a lámpák formája és a hûtõmaszk kevésbé feltûnõ a szériamodellen, sõt, az orr-rész kifejezetten az IS szedánt juttathatja az eszünkbe.

    Az összkép elég szokatlan, hogy a formaterv alapján is megvegyék néhányan az autót, de nem annyira jellegzetes, hogy tömegeket tántorítson el a vásárlástól.

  • BMW M3 CRT - 1580 kilós önsúllyal

    Különleges változat készült a BMW M3 szedánból. Az M3 CRT a szénszálas mûanyag technológiának köszönhetõen könnyebb társainál, miközben motorja erõsebb.

    Neve a Carbon Racing Technology rövidítésébõl ered, ami modell fõ technikai újítását hordozza.

    A BMW-nél jelenleg komoly erõkkel folyik a szénszálas mûanyagok technológiájának fejlesztése, hiszen az új elektromos típusok komplett karosszériáját ebbõl kívánják majd kialakítani.

  • Bemutatkozott a Scion iQ

    Scion-logós iQ-t mutatott be a Toyota a New York-i Autószalonon, ahol megérkezett a tC kupé második generációja is.

    A fiatalokra koncentráló Scion kínálatában is megjelent a Toyota iQ, a miniautó a New York-i Autószalonon mutatkozott be. Eltekintve a sötétített fényszóróktól és hátsó lámpáktól, valamint az átszabott lökhárítótól és lecserélt logótól, az autó megegyezik az Európában is forgalmazott modellel.

  • Aston Martin Edo DBS

    Az Edo Competition az Aston Martin DBS átalakításába fogott, ami egyáltalán nem könnyû feladat. A német cég azonban talált megoldást. A formához nem nyúltak – kár is lett volna – inkább a technikát próbálták tökéletesíteni. A hatliteres V12-esben a gyári 517 lóerõn túl is bõven vannak még tartalékok, így elég volt átprogramozni az elektronikát, és módosítani a szívó- illetve a kipufogó-rendszeren, hogy a teljesítmény 550 lóerõre, a maximális nyomaték 600 Nm-re nõjön. Az autó gyorsulási ideje 0-ról 100 km/h-ra 4,5-rõl 4,1 másodpercre csökkent.

  • A Nissan bemutatta vadonatúj kis crossoverét, a Juke-ot

    A Juke-ot Európában a Nissan angliai, sunderlandi gyárában, Japánban pedig az oppamai gyárban fogják gyártani. A Juke értékesítése idén nyáron kezdõdik meg Japánban, az európai és észak-amerikai piaci bevezetésre õsszel kerül sor.

    Megbízható kocsi!

    A Juke a Renault-Nissan Szövetség B padlólemezére épül, tengelytávja 2530 mm, teljes hossza 4135 mm, szélessége 1765 mm, magassága 1570 mm.

  • Honda Jazz Hybrid - Egy igazán takarékos járgány

    A Jazz korábbi erényeihez hozzácsaptak még egyet: az új változat elképesztõen takarékosnak ígérkezik. A japánok hibrid hajtáslánca itt végre megcsillanthatja meg valódi erényeit.

    Eddig valahogy nem jött össze a Hondánál egy igazán jó hibrid. A két Insight autónak borzasztó, a Civic szedánba pedig egyszerûen kevés az 1,3 literes motor. A CRZ-rõl ugyan jó kritikákat hallani, de az gyakorlatilag kétszemélyes. Most azonban megtalálhatja a helyét az IMA hajtáslánc a jelenleg kapható legcélszerûbb Hondában, a Jazzben.

  • A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom

    A 2009-es modellévre felfrissül a Rolls-Royce Phantom, amelybõl az autóipart is mélyen érintõ válság ellenére is rekordmennyiségû, 1212 darabot sikerült értékesíteni. A BMW égisze alá tartozó márka mindössze apró változtatásokat eszközölt sikermodelljén.

    Az utóbbi hónapokban globálisan zuhantak az újautó eladások, amely sok gyártót nehéz helyzetbe hoztak, többek között a Rolls-Royce tulajdonosát, a BMW-t is. A brit gyártó azonban azon kevés márkák egyike, amely nem érezte meg a gazdasági válság hatásait, ugyanis rekordmennyiségû, 1212 Phantom talált gazdára tavaly.

  • Ha Föld napja, akkor Elektromobil verseny

    A gyorsulási futam bajnokaként az egyetemi csapatok közül a Debreceni Egyetem EEFM TEAM elektromobilja, míg a középiskolások kategóriájában a miskolci Andrássy Gyula Szakközépiskola GÉPace csapatának járgánya futotta a legjobb idõt.

    A mûszaki megoldás alapján a kecskeméti GAMF egyetem hallgatói közül verbuválódott LECSÓ nevû csapat kreációját díjazta elsõ helyezéssel a zsûri, míg a Miskolci Egyetem GÉPÉSZ CAR csapat hallgatói büszkélkedhetnek a legdizájnosabb autóval a közönség szavazatai alapján.

  • Citadine - kisautó a Dacia-tól

    A legolcsóbb Fiat Panda változatok versenytársa lehet a Citadine néven emlegetett újdonság.

    A Dacia filozófiának megfelelõen kipróbált – mondhatni levetett – alkatrészekbõl állítják össze, de árban alávág az egész piacnak.

    Úgy hallani, az A szegmensbe sorolható modell alapját a Twingo – azaz ezen keresztül a Clio második generációja – adja majd, azaz a Daciánál él túl az öreg, de egyszerû, és minimális költséggel gyártható platform.

  • Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat

    Az olasz autógyártó hónapok óta tartó pletykának vetett véget azzal, hogy tegnap bemutatta az F430-as versenypályára optimalizált változatából készített kabriót. Az 510 lóerõs Spider akár 315 km/h-val is száguldhat. Nem panaszkodhat mostanában Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke.

    A nemrég bemutatott California óriási sikernek örvend, a vásárlók már évekre elõre lefoglalták az összes gyártókapacitást, és a többi modellre is hosszúak a várólisták. Ennek ellenére nem tétlenkednek a maranellóiak, hiszen újra és újra elõrukkolnak újdonságokkal.

  • A Saab 9X Air Concept komoly riválisa az Audi A3 és BMW 1-es sorozatnak

    Újabb tanulmányautóval készül a General Motors svéd márkája: a Saab a közelgõ Párizsi Autószalonon mutatja be az új, 9X Air Concept prototípusát. Néhány kiszivárgott fotó után a gyártó is bejelentette az újdonságot.

    Egy prezentáció diáiról készített fényképek szivárogtak ki, amelyen a Saab új tanulmányautója látható. Az elõadáson többek között a Chevrolet Cruze mutatkozott be az észak-amerikai újságírók számára, de a vetítõvásznon a Saab egyik új koncepcióautója is megjelent.

  • Sportváltozat a Fiattól

    Elkészült az 500 Cabrio sportkivitele, illetve a ráncfelvarráson átesett Puntóból is van már ilyen.

    2009-ben két új modell is megjelent a Fiat kínálatában, az 500-as kabrió kivitele, illetve a Grande Punto ráncfelvarrásával megszületett a Punto Evo. Mindkét modell alapjain elkészült az Abarth saját változata.

    Ahogy a hagyományos Abarth 500 esetében, az 500 C-be is 1,4-es turbómotor kerül.