rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A nagyra nõtt kisautók közé tartozik az új Kia Soul

  • A Kia hivatalos képeket és információkat tett közzé legújabb modelljérõl, a Soulról.

    A márka által városi crossoverként emlegetett autó 4,1 méteres hosszával a nagyra nõtt kisautók közé tartozik.

    Tanulmányautó formájában már többször is találkozhattunk a Kia új siker-várományosával, ám hivatalos képek és információk csak most láttak napvilágot.

    Az autó elsõsorban a nagyra nõtt kisautók kategóriájában indul, de akár a Cee'd-tõl is csábíthat el vevõket. Az autó formaterve igen meggyõzõre sikerült, ráadásul a fiatalabbaktól kezdve az idõsebbekig minden korosztálynak megtetszhet. Az autó 4105 milliméteres hossza leginkább a hasonló kategóriában induló Suzuki SX4-hez hasonlítható, de 1610 milliméteres magasságával és 2550 milliméteres tengelytávjával is 5-5 centivel felülmúlja a Suzukit.


    A hivatalos közlés szerint az ötszemélyes utastérben kényelmesen el lehet férni, és még a csomagoknak is lesz elegendõ helyük. Az autó motorválasztékát két benzines és egy gázolajos erõforrás alkotja. Az alapmotor az 1,6 literes, 126 lóerõs egység, amely a fõtengely 6300-as percenkénti fordulatánál adja le maximális teljesítményét. A benzines csúcsmodell egy 2,0 literes erõforrás, amely 142 lóerõt és 186 Newtonméternyi nyomatékot biztosít a vezetõ számára, de ez nem minden piacon lesz kapható.

    Az egyetlen dízelmotor, amelyet az autóhoz párosítanak, az 1,6 literes, 126 lóerõs és 255 Nm-es nyomatékú erõforrás, amely egyes piacokon 115 lóerõs teljesítménnyel lesz elérhetõ. A különbözõ motorokhoz választható lesz kézi- és automataváltó is, ám ezek is országonként eltérõek lehetnek. Az utastérben szintén fiatalos hangulat fogad, amit a kétszínû mûszerfal is nagyban elõsegít.

    A Kia Soul az októberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan, míg gyártását novemberben kezdi a Kia Gwangju-ban található gyára. Az autó nemzetközi értékesítése valamikor a jövõ év elején kezdõdik.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Százéves a T-Ford

    Bádog Böske és a magyar feltaláló "románca"

    A világ elsõ, szalagrendszeren gyártott gépjármûtípusa, a Ford gyár T-modellje éppen százesztendõs. A kilencedik Ford-típus megtervezésében éppúgy, mint a technológia kidolgozásában a Makóról elszármazott Galamb Józsefé a fõ érdem. A szinte népautóként forgalmazott T-Fordot a korabeli autósok Tin Lizzynek (Bádog Böskének) becézték.

  • Gallardo Spyder Performante - a 2010-es Lamborghini

    Az olasz sportkocsigyártó ismét egy különleges Gallardo változatot mutatott be, LP 570-4 Spyder Performante néven.

    A típus ugyanazt a koncepciót követi, mint a korábbi Superleggera, annyi különbséggel, hogy ezúttal a nyitott változatot vették alapul.

    A tervezõk ezúttal is karbonszálas elemekkel csökkentették a Gallardo tömegét, így 1485 kilogrammot nyom, 65-tel kevesebbet, mint a széria Spyder.

  • Honda City 2010

    Ha valakinek nem ismerõs az Everus jelvénye, ne csodálkozzon: nem a Honda veszi a nevére, a kínai Li Nian márka egyik elsõ modelljének szánják. Ezt a japán gyártó és kínai partnere, a Guangqi Automobile alapította azzal a céllal, hogy a fiatalabb vásárlókat is megnyerjék Kínában. A cél tehát olyan típusok kifejlesztése, amelyek már külsejükkel is dinamizmust sugároznak, de ugyanakkor a Honda bevált technikájára épülhetnek. Ennek köszönhetõ, hogy a Honda Cityt választották az Everus alapjául: a típus gyártásához minden adott Kínában, hiszen az alapjául szolgáló Jazz régóta készül a Guangqi kínai üzemében.

  • 426 lóerõvel érkezik a legújabb Chevrolet Camaro!

    A General Motors a korábbi hírekkel ellentétben mégsem mondott le a nyitott tetejû Camaro fejlesztésérõl, ugyanis a vállalat szóvivõje szerint csak átütemezték az autó bemutatását, így a Ford Mustang kabrió változata 2011-ben kap komoly konkurenciát.

    A Ford Mustang és a Dodge Challenger ellenfelének szánt Chevrolet Camaro hatalmas sikernek örvend, amit kitûnõen mutat, hogy a General Motors kanadai gyárában, ahol az autó összeszerelése folyik, túlórákat kellett beiktatni a kereslet zökkenõmentes kielégítése érdekében.

  • Új szedánon dolgozik a KIA!

    Két új szedánon dolgozik a Kia. Az KND-5 végleges változatát a luxuskategóriába szánja a távol-keleti gyár, míg az Amanti az olcsóbb limuzinok közt foglal majd helyet. Mindkét autó motorterében 3,5 literes V6-os benzines egység duruzsol majd.

    Jól látható a távol-keleti autógyártók menetelése a nagyautó szegmensben, hiszen elérhetõ áron készítenek méteres szedánokat. A Kia tervezõmérnökei is tisztában vannak azzal, hogy egyre fontosabb a károsanyag kibocsátást csökkentése, ezért takarékosabb motorokat terveznek új autóikba, illetve a súlycsökkentésre is egyre nagyobb szerepet tölt be.

  • A BMW vadonatúj M6-os modellje

    A BMW vadonatúj M6-os modelljeA műszaki adatok és a gyári fotók után most megérkeztek az első videók is a két sportkocsiról. A dupla turbós V8-as motorok hangja nem hallható a felvétel alatt, ugyanis háttérzenét kevertek a képek alá az öblös kipufogóhang helyett. Már nem kell sokat aludni és testközelből is megcsodálható lesz a BMW hatos szériájának legerősebb motorral szerelt kiadása, amely természetesen a hagyományokhoz híven rendelhető lesz kupé és kabrió karosszériával is.

  • Õsszel jön a japánok új hibridje a Honda Insight

    A Honda Insight elsõ generációja sajnos nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket, de a japánok mégsem hagyják utód nélkül elsõ szériagyártású hibridautójukat.

    A következõ Insight technikájában szinte teljesen megegyezik a Civic hibridváltozatával, de családbarát felépítése és elfogadható ára miatt mégis sikeres lehet.

    Annak ellenére, hogy a Honda Insight 1999-ben bemutatott elsõ generációja eladások terén nem hozta a hozzá fûzött reményeket, a japán gyártó megtartja a jól csengõ típusnevet, így a következõ hibridmodelljüket is így nevezik majd.

  • Ferrari 599 GTO

    A Ferrari eddigi leggyorsabb utcai autója, az 599 GTO. Az 599XX kísérleti pályaautón alapuló GTO 1 perc 24 másodperccel máris beállította az új körrekordot a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    Ez nem meglepõ, hiszen az 599 GTO vegytiszta szuper-sportkocsi: 670 lóerejéhez 1495 kg-os saját tömeg társul. 3,35 másodperc alatt gyorsul százra és 335 km/óra a végsebessége. 599 darabot készítenek belõle. A GTO (Gran Turismo Omologata) rövidítés két olyan Ferrarit idéz, amelyek a teljesítmény szimbólumaként rögzültek emlékeinkben.

  • Sportosabb az új VW Beetle

    Hamarosan itt Volkswagen Beetle második generációja. Az új modell nagyobb lesz elõdjénél, és fejlesztésekor több hangsúlyt kap a jó vezethetõség. Több mint tíz éve kapható már a retróhullám egyik elsõ képviselõje, a bogárhátú karakterét megidézõ, új Beetle. Utóda a cégcsoport pueblai gyárában készül majd Mexikóban, és a szintén ott készülõ és jövõre megjelenõ új Jetta mûszaki megoldásait fogja hasznosítani. Ebbõl adódóan nõni fog a tengely- és a nyomtávja is. A most gyártott Beetle alapját a négyes Golf adta, emiatt a hátsó lábtér igencsak szûkös benne.

  • Megszünhet az Audi TT, helyette Volkswagen-es R3?

    A jelenlegi generációval megszûnhet az Audi TT, amelynek helyét a jövõben a Volkswagen alapokra építkezõ R3 venné át.

    A középmotoros sportautó alapjait a hamarosan bemutatkozó Volkswagen roadster adná, és szélesebb motorválasztékkal rendelkezne.

    Sokak bánatára megszûnhet az Audi TT.

  • Carbon Motors E7 - rendõrautó a javából

    Kiderült, hogy az amerikai Carbon Motors különlegesen takarékos rendõrautója bajor technikára alapoz: a BMW hathengeres turbódízel motorja hajtja a speciális jármûvet.

    Nehéz lesz elmenekülni elõle

    A Carbon Motors E7-esrõl 2007-ben hallhattunk elõször: akkor még csupán néhány terv és prototípus készült el a kifejezetten rendõrségi felhasználásra tervezett jármûbõl.

  • A Lexus LS 460 elsõként Moszkvában látható

    Csak a hibrid hajtású LS600h volt elérhetõ négykerék-hajtással, de a benzinmotoros LS is megkapja az AWD jelzésû hajtásláncot.

    Lényegében az LS460-ban is ugyanazt az elrendezést használják, mint a hibrid csúcsmodellben: a nyomatékot egy Torsen differenciálmû osztja szét az elsõ és a hátsó tengely között, alaphelyzetben a vonóerõ 60%-át hátra, 40%-át elõre juttatva.

  • Peugeot 408 - Kínának

    A Peugeot már öt éve van jelen a világ legnagyobb iramban fejlõdõ autópiacán, a kínain; csak tavaly 410 ezer autót adott el, 44 százalékos növekedést produkálva 2008-hoz képest. Bíztató, azonban vannak még bõven kiaknázatlan területek, így a kifejezetten a kínai vevõkörnek tervezett 408-as modellel új offenzívát indít a francia márka. A 408-assal ezért Európában nem, vagy csak évek múlva fogunk találkozni. A kocsi a 308-as hosszú tengelytávú, lépcsõshátú kivitele, nem pedig a 407-es utódja - arra még várnunk kell. A 408-as a kínai M1 szegmensben fog versenyezni, amely az összpiac 45 százalékát teszi ki.

  • Nyerõ a Mazda i-Stop

    A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy a 2009-es Japán Autóipari Kutatók és Újságírók Konferenciája (RJC) a Mazda i-Stop rendszerét jutalmazta az “Év technikai fejlesztése” díjjal. A júniusában bemutatott különleges i-Stop rendszer – amelyet a Mazda a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz fejlesztett –, álló helyzetben a motor automatikus leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, és a belsõ égés energiáját felhasználva, a konkurensekhez képest feleannyi idõ, alig 0,35 másodperc alatt indítja a motort újra.

  • Premium elnevezésû limitált szériát dob piacra a Subaru

    Egyedi, Premium elnevezésû limitált szériát dob piacra a Subaru a Legacy és az Outback modellekbõl.

    A japánok nem túlozták el az átalakításokat, mindössze egyedi könnyûfém felniket, kéttónusú bõrbelsõt és alumínium pedálokat kapott a két modell.

    A Premium csomag kiegészítõi kizárólag a Legacy 2.0 GT és 2.5i változatokhoz rendelhetõek, míg az Outback esetén a 2.5i és 2.5XT verziók vásárlásakor elérhetõ.