A Bolognai Autószalonon debütáló Studie R a GT24 versenyautó mintájára készült, és egy késõbbi csúcsmodell elõfutára lehet.
Idén májusban állt a 24 órás nürburgringi megbízhatósági verseny rajtjához a Volkswagen Scirocco alapjaira épített GT24 versenyautó olyan híres pilótákkal a volánnál, mint Hans-Joachim Stuck és Carlos Sainz.
Egyelõre csak tanulmányautó formájában ismerhetjük meg a legerõsebb Scirocco modellt, amit 270 lóerõs turbómotorral, és hatsebességes, dupla kuplungos automatizált sebességváltóval szereltek fel. A futómû, fékrendszer és kipufogó egyes alkatrészei is a versenyautón látotthoz hasonlóak. Ennek megfelelõen módosították a karosszériát: nagyobb légbeömlõs lökhárítók kerültek elõre, és légkilépõ-nyílásokkal látták el a motorházfedelet. Hátulra tekintélyes méretû légterelõ szárny, diffúzoros lökhárító és dupla kipufogóvég került.
A 19 colos, polírozott könnyûfém kerekeket külön a tanulmányautóhoz tervezték és készítették. A Studie R tanulmány premierjének otthont adó olaszoknak is kedveskedtek a Volkswagennél, a Scirocco koncepció ugyanis több helyen is felvonultatja az olasz trikolort. Bologna 08 feliratokat tettek a karosszériára és a küszöbökre, míg a sárvédõkre, valamint a visszapillantó tükrökre az olasz zászló színeit idézõ csík került. A Scirocco Studie R utastere a fekete és fehér szín kontrasztját hangsúlyozza, többek között egyedi ülések, igényes kárpitozás, szénszálas anyagot mintázó borítások és új pedálok kerültek az autóba.
További terveit nem árulta el a Studie R koncepcióval kapcsolatban a gyártó, de biztosra vehetõ, hogy a jelenlegieknél erõsebb Scirocco modell megjelenésére is számíthatunk. A hírek szerint a 2 literes TFSI motorral szerelt csúcsváltozat az R20T nevet kapja majd.