2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Jön a hardcore BMW M3 GTS

Jön a hardcore BMW M3 GTS
Jövõ nyáron érkezik az a BMW, amire már sokan vártak. Az E46 M3 CSL utódjának tekinthetõ M3 GTS. Az eddigi legkeményebb M3 modell, amely versenypálya alkalmasságot kapott, azonban közúton is használható.

A GTS 190 kilogrammal könnyebb és 30 lóerõvel erõsebb a normál M3 kupénál, s természetesen megjelenése sem mindennapi. A kocsi menetteljesítményeirõl még nem nyilatkozott a BMW, azonban az árát már elárulta: 115 ezer euró.


A Porsche 911 GT3 fényezésére hajazó narancssárga dukkóhoz jól passzolnak a mattfekete légterelõk és az Y-küllõs, 19 colos egyedi kerekek, melyekre vaskos, elöl 255/35, hátul 285/30 méretû abroncsokat húztak. Az elsõ spoilertoldat és a hátsó szárny állítható, tehát a leszorító erõ mértéke is szabályozható. A felnik mögött észrevehetõk az elöl 6-, hátul 4-dugattyús féknyergek, de az M logós sárga rugók is megkülönböztetõ jegyek. Az M3 GTS alá igen komoly futómûvet raktak, melynek számos paramétere állítható.



A lényeg azonban az M3 GTS esetében a mindenre kiterjedõ súlycsökkentés, melynek során a kupé csaknem két mázsát veszített a súlyából. Elsõ lépésben kihajították a hátsó üléseket és a szigetelés nagy részét, majd a légkondicionálótól, a navigációtól és az audiorendszertõl is megszabadultak. Ezután a hátsó oldalablakokat és szélvédõt mûanyagra cserélték, majd könnyûszerkezetes kagylóülésekkel helyettesítették a gyári sportszékeket. Végül a BMW M3 GTS saját tömege 1490 kilogrammra adódott, ami jelentõs, 190 kilós mínuszt jelent.



A 4 literes V8-as szívómotor 4,4 literre fúrásával és a gázok akadálymentes áramlásának biztosításával könnyedén elérték a tervezett 450 lóerõt. A 7-sebességes duplakuplungos SMG váltó megmaradt, ám a kapcsolási karakterisztikáján módosítottak valamelyest. A felpiszkált motor indulatait ezúttal titánium kipufogórendszer közvetíti. Nemcsak jóval hangosabb, hanem könnyebb is a hagyományos rendszernél.

Mivel az M3 GTS-t elsõsorban versenypályás használatra szánták, hatpontos biztonsági övekkel, B-oszlophoz erõsített bukókerettel, tûzoltó berendezéssel és áramtalanító kapcsolóval is felszerelték.



A BMW egyelõre annyit közölt, hogy a célja az M3 CSL-énél jobb köridõ elérése a Nordschleifén. „Az elsõ tesztek alapján bizakodhatunk" - fûzték hozzá. Persze. Addig úgysem nyugszanak, amíg jobb autót nem építenek, mint az egekig magasztalt CSL. Késõbb nyilvánosságra hozzák a GTS teljesítményadatait, addig csak találgathatunk. Szerintem a kocsi adottságai alapján 4,4 másodperc körüli gyorsulásra és 300 km/óra feletti végsebességre lehet számítani.

A BMW M3 GTS elsõ példányait Németországban már jövõ májusban leszállítják, míg Európa többi országában csak nyártól lesz rendelhetõ az autó. Az M3 GTS ára 115 ezer euró, vagyis 31,7 millió forint.