2024.04.19. - Emma

Izmos szállítók

Izmos szállítók
Száznyolcvan lóerõ, majd kétszázas végsebesség, tíz alatti gyorsulás – nem csak takarékosan, biztonságosan szállítanak, szükség esetén repeszteni is tudnak a Volkswagen új T5-ös generációjának modelljei.

Novemberben érkeznek a magyar piacra a megújult Volkswagen Multivan, Transporter, Caravelle és California modellek. Kategóriájában Európa legnépszerûbb – T5-ös belsõ kóddal jelölt – modellsorozatának új generációja takarékosabbá, tisztább üzemûvé, kulturáltabb járásúvá és dinamikusabbá vált a gyár szerint.
Mindennek köszönhetõen a Volkswagen abban bízik, hogy T5-családjának “bestsellerei” ismét átvehetik piaci szegmenseik vezetõ pozícióit.

Mind a négy alapváltozat immár a Volkswagen új design filozófiája jegyében alakult át, különösen orrkialakításuk hordoz még egyénibb vonásokat. A letisztult, alapvetõen vízszintes orientáltságú vonalvezetés a teljes modellsorozatot még igényesebb megjelenéssel, egyben kifejezetten idõtálló esztétikummal ruházza fel. A T5-modellek hajtásrendszereinek technikája szintén jelentõs fejlõdést képvisel. A sorozat minden turbófeltöltésû dízelmotorját (TDI) új, az Euro 5 kipufogógáz-szabványt is kielégítõ, common-rail befecskendezéssel mûködõ erõforrás váltotta fel.



A négy új, 2,0 literes, négyhengeres TDI teljesítménye 62 kW / 84 LE, 75 kW / 102 LE, 103 kW / 140 LE, illetve 132 kW / 180 LE, s mindegyik jóval dinamikusabb forgatónyomatéki karakterisztika és még kedvezõbb akusztikai tulajdonságok mellett átlagosan 10 százalékkal alacsonyabb hajtóanyag-fogyasztással és széndioxid-kibocsátással üzemel. A paletta csúcsán álló TDI-aggregát kiemelkedõ dinamikát biztosító, 400 newtonméteres nyomatéki maximumot kínál, a sebességváltó konstrukciójától függõen 100 kilométerenként akár 1,9 literrel kedvezõbb fogyasztásértékek, és kilométerenként 52 grammal alacsonyabb széndioxid-kibocsátás mellett. Bár egy szállítónál aligha fõszempont, azért érdekes: a csúcsmodell tíz másodperc alatt letudja a százas sprintet, végsebessége pedig közel 200 km/h.



A T5-ös legújabb generációja számos újszerû mûszaki megoldást kínál. Jó példa erre az erõátviteli rendszer, amelyben a korábbi automataváltó helyett immár a jóval hatékonyabb mûködésû kettõs tengelykapcsolós váltómû – Doppelkupplungsgetriebe, azaz DSG – szerepel. A motor nyomatékát kívánságra új, elektronikus szabályozású összkerékhajtás, a negyedik generációs Haldex-tengelykapcsolóval mûködõ 4MOTION osztja el a kerekek között, amely az aktív biztonságot éppúgy jelentõsen fokozza, mint a T5-modellek terepes képességeit. A legerõsebb, 180 lóerõs 4MOTION változat ugyancsak elsõ ízben készülhet a DSG sebességváltóval. A T5 így vontatásra is ideális jármûnek bizonyul, akár 2.500 kilogramm össztömegû utánfutó esetében is.



A T5-ös esetében fontos fejlesztés az is: jelentõsen mérsékelték az üzemeltetési költségeit, ami elsõsorban a jócskán visszafogott hajtóanyag-fogyasztásnak, a rendkívüli értékállóságnak, illetve a tovább csökkentett karbantartási igényeknek köszönhetõ. A vezérlés fogas-szíjának cseréje például az eddigi 125 ezer helyett már csak 210 ezer kilométerenként esedékes. A biztonság terén is akad jó néhány újítás: a T5-öst elláthatják sávváltás asszisztenssel, statikus kanyarfénnyel, guminyomás ellenõrzõ berendezéssel, tolatókamerával és a legújabb generációs ESP-vel is.