2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Audi A5 - megújjúlt külsõvel, TFSI motorral

Audi A5 - megújjúlt külsõvel, TFSI motorral
A felfrissült külsõ mellé módosított utastér és új motorok járnak a megújult Audi A5-ben. Nincs többé V8-as motor a kínálatban.

Megújult az eredetileg 2007 tavaszán bemutatott Audi A5.

Akkor a kupét leplezték le, évekkel késõbb érkezett kabrió, majd az ötajtós Sportback tette teljessé a karosszériakínálatot. Ezúttal a három változat egyszerre frissül fel, a sportváltozatot, az RS5-öt a mostani módosítás nem érinti.
A frissítés során az Audi A5 új lökhárítókkal, új fényszórókkal és módosított hátsó lámpákkal gazdagodott, ám ez is elég, hogy az eredeti karaktert megtartva frissebbnek hasson típus. Felárért részben LED-lámpák is kérhetõk. Immár jobban hasonlít az az A6, A8 modellekre a kocsi.

Az új színekkel gazdagodott modell utastérben a kormány, a bajuszkapcsolók, a váltókulissza, illetve az azt környezõ gombok, a klíma vezérlése változott meg. További újdonság az új slusszkulcs és a fehér színûre módosított világítással dolgozó középsõ kijelzõ. Természetesen a kárpitok és díszítõelemek sora is bõvült.

Mostantól a teljes motorkínálat közvetlen-befecskendezéses, feltöltõs egységekbõl áll. Négy dízel és három benzines variáns közül lehet válogatni. Megújult az 1,8 TFSI néven futó motor, a korábbi 160 lóerõ helyett a teljesítménye már 170 LE, ugyanakkor a szabvány szerinti fogyasztása csak 5,2 liter száz kilométerenként, ami 21 százalékos csökkenés. Ez elsõsorban az immár a teljes modellpalettára kiterjesztett start&stop rendszernek köszönhetõ, de széria a fékenergia-visszatáplálás is.

Benzinesbõl továbbra is kérhetõ a 2,0 literes turbó 211 lóerõvel, újdonság viszont a 3,0 literes V6-os 272 LE teljesítménnyel, amely korábbi 3,2-es szívómotort váltja. Ennek a motornak az erõsebb, 333 lóerõs változata szerepelt korábban a S5 Sportbackben. Most az S5 mindhárom karosszériaváltozatába bevezetik a kompresszoros motort, nyugdíjazva a kupéban használt 4,2-es V8-ast. Az új motorral 8,1 liter a modell átlagfogyasztása, ami 20 százalékos csökkenés, de további elõnye, hogy kéttized másodperccel hamarabb, 4,9 másodperc alatt gyorsul százra vele az S5.

Aki nyolc pedig hengerre vágyik, annak egyelõre marad az RS5, de annak frissítésekor várható, hogy onnan is számûzik.

Dízelbõl 2,0 illetve 3,0 literes változatokkal készül az A5, a 2,7 TDI eltûnt a kínálatból. A négyhengeres dízel 177 lóerõs, amivel 4,7 liter gázolajjal is beéri a modell. A három V6-os motor közül a 245 LE-s eddig is létezett, újdonság a takarékosabb 204 lóerõs kivitel. Késõbb pedig csatlakozik egy már az EU6-os normáknak is megfelelõ tisztább kivitel.

Az A5 továbbra is készül elsõ-, illetve összkerékhajtással is. Alapesetben hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik a legtöbb motorhoz, de kérhetõ fokozatmentes Multitronic, hétfokozatú duplakuplungos automata is.