2024.04.19. - Emma

Elégedetlen Porsche vásárlók a star-stop technológia miatt

Elégedetlen Porsche vásárlók a star-stop technológia miatt
Elégetlenek a Porsce vásárlók a start-stop technológia miatt.

Nemrégiben mutatta be a 911-es átalakított változatát, amelyeknél a mûszaki részletek is kaptak némi törõdést.

Megnövelték például az autók teljesítményét, új a duplakuplungos váltó, és az új közvetlen befecskendezéssel javítottak az autó gazdaságosságán is.

A Start-stop rendszer a dugóban való ácsorgáskor leállítja a motort, majd amikor a vezetõ a gázra lép, újraindítja azt. A kedvezõbb fogyasztást segítette volna az új technológia.


A vezetést könnyítõ berendezésektõl mindig is idegenkedõ Porsche-vásárlók most a benzintakarékosságot és így a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó újítás ellen is magukból kikelve tiltakoznak, talán azért, mert egy pillanatig sem hajlandók lemondani a boxermotor hangjáról. Pedig ha a Porsche némileg környezetkímélõbbé szeretné tenni autóit, valamivel le kell faragnia a CO2-kibocsátást.



A kisebb és könnyebb Boxster modell esetében talán elérhetõ a 180 gramm/kilométeres széndioxid-emissziós érték, de a fenti trükk bevetése nélkül a gyár szerint esélytelen, hogy a 911-es modell hathengeres boxer emisszióját a 200 g/km érték alá szorítsák.

Nyilván a Porsche is kényszerûségbõl döntött úgy, hogy megpróbálkozik a stop-start rendszer 911-eshez történõ adaptálásával, hiszen ezzel további 10 grammal kevesebb széndioxid kerülne a levegõbe kilométerenként és autónként, vegyes használatnál.

Ráadásul a németek sportautóinak is meg kell felelniük az Európai Unió és más országok egyre szigorodó elõírásainak. A vásárlók heves tiltakozásából pedig az a következtetés vonható le, hogy õket kizárólag a teljesítmény érdekli, és nem hajlandók olyan apróságokkal veszõdni, mint a környezetvédelem.