2024.04.19. - Emma

Szigorodik az amerikai ütközésbiztonság!

Az autók biztonságát vizsgáló amerikai szervezet a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) néhány héttel ezelõtt árfogó tesztet készített a jelenleg forgalomban lévõ SUV-król.

A városi terepjárókat ezúttal nem ütköztették, hanem felborították, és mérték a tetõ deformációjának mértékét. Az eredmény sokkoló volt, a vizsgált 12 típus közül mindössze négyet találtak megfelelõnek a szakemberek (Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element, Jeep Patriot).

Az eredmény láttán nem is késlekedtek a szervezet szakemberei, és már el is készítették az új, szigorúbb normákat, amely szerint a 2,7 tonna alatti jármûvel tetejének el kell bírniuk saját tömegük háromszorosát, a 2,7 és 4,6 tonna közötti jármûveknek pedig másfélszeresét.

A tetõre vonatkozó elõírások egyébként utoljára 1973-ban lettek módosítva, így nem csoda, ha az autógyártók tiltakoznak.

Számításaik szerint ez egy gyártónak évente átlagosan 875 millió és 1,4 milliárd dollár közötti pluszkiadást jelent, ám az NHTSA azzal vágott vissza, hogy az õ számításaik szerint pedig az új szabványok évente 135 életet mentenek meg és 1065 sérülést elõznek meg.