A GM az elmúlt években hatalmas, 173 milliárd dolláros adósságot halmozott fel, míg a vállalat jelenlegi piaci értéke mindössze körülbelül 82 milliárd dollár.
Az amerikai kormányzat eddig már 20 milliárd dollár segélyt nyújtott a legnagyobb detroiti gyártónak, és további 30 milliárdot fordít az adófizetõk pénzébõl a GM életben tartására és az átszervezésre. Az 50 milliárd dollár fejében az állam 60 százalékos tulajdonrészt szerez az új GM-ben, ám a vállalat vezetésébe nem kívánnak beleszólni, és amint lehet, magára hagyják az autógyártót.
Az új cégbõl szintén segélyei miatt 12 százalékot kap a kanadai állam, 18 százalékot a szakszervezetek és 10 százalékot a hitelezõk. Az újjászervezés során a Cadillac, a Buick, a Chevrolet és a GMC márkák maradnak meg, így a jelenlegi amerikai 47 üzembõl 14-et zárnak be, és az európai részlegtõl is kénytelen bizonyos részben megválni a General Motors. A bezárásra ítélt gyárakból és az eladásra kínált márkákból, így a Saturnból és a Hummerbõl kártalanítják majd a hitelezõk egy részét.
Véget ért tehát egy korszak a General Motors történetében, ugyanis a heteken belül megalakuló új GM már nem régi fényében tündököl majd, de legalább újra nyereséget termelhet.