2024.03.29. - Auguszta

2010-es turbómotorok a Volvónál

Az S60-ban és a V60-ban jelenit meg az 1,6 literes turbómotor, kétféle teljesítménnyel.
A Volvónál GTDi-nek hívják a technológiát, ami félrevezetõ lehet: a D itt nem a dízel rövidítése, hanem a közvetlen befecskendezésé, amelyet elsõsorban a fogyasztás csökkentése érdekében vetettek be, ahogy a turbófeltöltést, és a motorhoz kapcsolható stop-start rendszert is.

A gyengébbik változat, a T3-as adatai is ígéretesek: 150 lóerõt és 240 Nm-es csúcsnyomatékot adhat le, azaz ez a motor is bõven elég egy kétliteres szívómotor kiváltására.

A T4 viszont a régi öthengeres turbómotor alapkivitelének helyére érkezik. A csúcsteljesítménye 180 lóerõ 5500-as fordulatszám mellett. A maximális nyomatéka állandó üzemben ennek is 240 Nm, ami 1600-as és 5000-es fordulatszám között végig rendelkezésre áll, de ez rövid idõre 270 lóerõre növekszik, hirtelen padlógázas gyorsítások alkalmával.