Az elv persze hasonló az elsõ Roots-fúvókban használthoz: két, egymáshoz forgás közben középen végig illeszkedõ forgó lapátkerék nyomja a levegõt a motorba.
Az Eaton persze alaposan továbbfejlesztette az eredeti mechanizmust. Négyágú, 160 fokban megcsavart lapátkerekeket használnak, amelyekkel sikerült javítani a sûrítés hatásfokán a korábbi, háromlapátos, 60 fokos emelkedésû változatokhoz képest is.
A TVS jelzésû kompresszor így 1 tonna levegõt szállít óránként, és 0,8 bar maximális töltõnyomást állít elõ a háromliteres TFSI motor számára.
Az Audi új motorját várhatóan az õsz folyamán kezdik gyártani, egyelõre 290 lóerõs és 420 Nm csúcsnyomatékú kivitelben, de állítólag már most fejlesztés alatt áll egy jóval erõsebb, bõ 400 lovas változat is, amelyet az új RS4-esbe szánnak. Korábban úgy hittük - nyilván a megtévesztõ TFSI jelzés miatt, ahol a T betû eredetileg a turbó szó rövidítése volt -, hogy az Audi az aktuális divatnak megfelelõen új V6-osát turbófeltöltéssel készíti majd. Ingolstadtban azonban úgy vélték, a kompresszoros motor késlekedés nélkül jelentkezõ nyomatékával jobban illik a cég nagyobb modelljeihez.