Maga Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója erõsítette meg azokat a pletykákat, amelyek szerint a korábbi tanulmányokkal ellentétben a végleges kisautók nem lesznek farmotorosak.
"A mérnökeink farmotoros, hátsókerék-hajtású modellt szerettek volna, és harcoltak is az elképzelésükért, amíg csak lehetett" - mondta az igazgató, de amint a szavaiból is kiderült, hiába.
A Volkswagen elõször 1998-ban próbált belépni a Polónál kisebb városi autók piacára a Lupóval, ez a próbálkozás azonban csúfos kudarccal végzõdött. A valójában inkább csak kétszemélyes, de aránytalanul drága kiskocsi úgy tûnt el a piacról 2005-ben, hogy még valódi utódmodellt sem készítettek helyette, inkább áthozták Brazíliából a Foxot, amely azonban szintén ritkaság Európa útjain.
Épp ezért érthetõ, hogy a következõ nekifutásra egy versenyképes árú autót szeretnének készíteni, amely valóban felveheti a versenyt a Fiat Pandához, a Kia Picantóhoz vagy a Toyota Aygóhoz hasonló, viszonylag praktikus és olcsó kiskocsikkal.