A GM és a Fiat csoport közti együttmûködés felbomlása óta ugyanis kétséges, hogy tovább tudják-e fejleszteni a félvér hathengerest, viszont az Alfa Romeo erõsebb modelljeibe kisebb hengerszámú motor aligha kerülhet.
A Ferrari korábbi motorfejlesztési fõnöke, Paolo Martinelli irányítja az új programot, amelynek a célja egyetlen, kisebb henegerûrtartalmú - 2,7 és 3,3 liter közti - feltöltéses V6-os kifejlesztése. A Fiat 1,4 literes turbómotorjához hasonlóan ezt is több teljesítményszinttel gyártanák.
A leggyengébb kivitel teljesítménye állítólag 350, a legerõsebbé 500 lóerõ körül lesz, és nemcsak az Alfa Romeo modelljeibe építenék be, de a Maserati, sõt esetleg a Ferrari egyes modelljeibe is bekerülhetne. Emellett az is elképzelhetõ, hogy más autógyártók, például a Jaguar és a Land Rover is felhasználják az új hathengerest, így a gyártása kifizetõdõvé is válhatna.
A régi Alfa Romeo V6-ost eredetileg 1979-ben, az Alfa 6 típusban mutatták be, de karrierje csúcsát az 1990-es években érte el. Ekkortájt nemcsak az Alfa Romeo típusaiba, de a Lancia és a Fiat csúcsmodelljeibe is beépítették. A gyártását 2005-ben állították le, mivel viszonylag kis példányszámban készült, és a Fiat pénzügyi krízise mélypontján minden veszteséges tevékenységet kénytelen volt leállítani.