2024.04.24. - György

Egyszerûbb és olcsóbb automatizált sebességváltó a Ricardo-tól

Egyszerûbb és olcsóbb automatizált sebességváltó a Ricardo-tól
A Ricardo egyszerûbb és olcsóbban elõállítható automatizált sebességváltóval jelentkezett, az eddig használt rendszerekkel szemben.

A kutatóintézet az új Opel Corsa számára készítette el a jövõ váltójának prototípusát.

A jövõ automatizált sebességváltóiba szánja új fejlesztésû elektromágneses aktuátorát az autóipari kutatás-fejlesztés területén tevékenykedõ Ricardo.
A berendezés egyszerûbb és olcsóbban elõállítható a jelenlegi elektromotoroknál, így alkalmazásával az automatizált manuális sebességváltójú és dupla kuplungos automatizált váltójú autók sokkal kedvezõbb árúak lehetnek a jövõben.

A Ricardo újdonságát, amely elektromágneses aktuátorral mozgatja a sebességváltó belsõ alkatrészeit, egy Easytronic váltóval és 1,2 literes motorral szerelt új Opel Corsa prototípus volánja mögött lehet kipróbálni. Számos elõnye van az új rendszernek, nemcsak a jelenleginél kisebb mérete és könnyebb tömege szól mellette, de rövidebb, 0,35 másodperces váltási ideje és kisebb elõállítási költsége is vonzóbb lehet.
Ricardo eAMT sebbességváltó és az új elektromágneses aktuátor

A berendezés fejlesztõi azt ígérik, hogy újdonságuk a manuális váltók közvetlenségét és gyors kapcsolási idõit kombinálja az automata sebességváltók kényelmével. Ezt persze a jelenleg piacon lévõ automatizált váltók gyártói is állítják, de a Ricardo rendszere várhatóan gyorsabb és olcsóbb lesz a ma ismert váltóknál.

A technológia vonzó lehet az autógyártók számára, hiszen már ma, a Ricardo prototípusának premierje elõtt is terjedõben vannak az automatizált megoldások. A dupla kuplungos váltók terén egy ideig a Volkswagen volt egyeduralkodó, amely a VW és ©koda márkák alatt DSG néven, míg az Audi modelljeiben S-tronic elnevezéssel kínálta a szimpatikus rendszert.

A gyors és kényelmes kapcsolást biztosító dupla kuplungos szerkezet saját fejlesztésû változatát a BMW is bemutatta, a Mitsubishi kínálatában az új Lancer Evo kapcsán debütált, míg a Fordnál már meg is vásárolhatjuk a Focushoz. A hagyományos automatizált váltók, mint amilyen többek között a Suzuki Swifthez vagy Opel Corsához rendelhetõ, szintén népszerûbbek lehetnek a közeljövõben.