A kutatóintézet az új Opel Corsa számára készítette el a jövõ váltójának prototípusát.
A jövõ automatizált sebességváltóiba szánja új fejlesztésû elektromágneses aktuátorát az autóipari kutatás-fejlesztés területén tevékenykedõ Ricardo.
A Ricardo újdonságát, amely elektromágneses aktuátorral mozgatja a sebességváltó belsõ alkatrészeit, egy Easytronic váltóval és 1,2 literes motorral szerelt új Opel Corsa prototípus volánja mögött lehet kipróbálni. Számos elõnye van az új rendszernek, nemcsak a jelenleginél kisebb mérete és könnyebb tömege szól mellette, de rövidebb, 0,35 másodperces váltási ideje és kisebb elõállítási költsége is vonzóbb lehet.
A berendezés fejlesztõi azt ígérik, hogy újdonságuk a manuális váltók közvetlenségét és gyors kapcsolási idõit kombinálja az automata sebességváltók kényelmével. Ezt persze a jelenleg piacon lévõ automatizált váltók gyártói is állítják, de a Ricardo rendszere várhatóan gyorsabb és olcsóbb lesz a ma ismert váltóknál.
A technológia vonzó lehet az autógyártók számára, hiszen már ma, a Ricardo prototípusának premierje elõtt is terjedõben vannak az automatizált megoldások. A dupla kuplungos váltók terén egy ideig a Volkswagen volt egyeduralkodó, amely a VW és ©koda márkák alatt DSG néven, míg az Audi modelljeiben S-tronic elnevezéssel kínálta a szimpatikus rendszert.
A gyors és kényelmes kapcsolást biztosító dupla kuplungos szerkezet saját fejlesztésû változatát a BMW is bemutatta, a Mitsubishi kínálatában az új Lancer Evo kapcsán debütált, míg a Fordnál már meg is vásárolhatjuk a Focushoz. A hagyományos automatizált váltók, mint amilyen többek között a Suzuki Swifthez vagy Opel Corsához rendelhetõ, szintén népszerûbbek lehetnek a közeljövõben.