Míg Európában a kiskocsik egyre népszerûbbek, a moszkvai gépjármûveknek csupán 3 százalékát teszik ki.
Jurij Luzskov, Moszkva polgármestere már aláírta a rendeletet, amely az 1300 köbcentis hengerûrtartalmú, maximum 1000 kilogramm súlyú, legfeljebb 4 méter hosszúságú, Euro 3 környezetvédelmi besorolású személygépkocsik elterjedését kívánja elõsegíteni. Az Oroszországban forgalomban lévõ márkák közül csupán három típusú személygépkocsi felel meg a fenti kritériumoknak: a Chevrolet Spark, a Kia Picanto, valamint a hazai gyártmányú Oka.
A polgármester döntése értelmében október elsejétõl a kiskocsit vásárló autótulajdonosoknak 24 ezer rubel (150 ezer forint) értékû benzinjeggyel kedveskednek. A számítások szerint ugyanis évente átlagosan ennyit költenek üzemanyagra a kisfogyasztású "csöppségek" tulajdonosai. A tervezett ösztönzõk között szerepel a kisautókat megilletõ kedvezményes parkolási díj. Az már csak hab a tortán, hogy ez év végéig megállapítják, hogy a parkolóhelyek hány százalékát biztosítják az "apróságok" részére: az elõzetes elképzelések szerint ez elérheti a helyek 15 százalékát is.