2024.04.24. - György

A Skodánál évi egy millió autó a terv

A Skodánál évi egy millió autó a terv
A Skoda csoport forgalma az idén az elsõ félévben 111,7 milliárd cseh korona volt

A cseh Skoda Auto a tervek szerint a következõ három év alatt évi egymillió darabra növeli autógyártását, részint annak köszönhetõen, hogy csehországi gyáraiban fejleszti a gyártókapacitást.

A külföldi - kínai, oroszországi és indiai - gyáraiban bõvül a termelés - közölte a Skoda magyarországi képviselete az MTI-vel.
A tervek összhangban állnak a Skoda idei elsõ féléves értékesítési adataival, amelyek szerint 2008 elsõ félévében a márka eladása 17,9 százalékkal növekedett az elõzõ év hasonló idõszakához képest, összesen 366.686 darab jármûvet adtak el. Tavaly egész évben a Skoda 14,5 százalékos növekedésrõl számolt be, 2007-ben 630.032 darab gépkocsit értékesítettek.

A legjelentõsebben Oroszországban bõvült az értékesítés 2008. elsõ félévében, megközelítette a 84 százalékot, de több mint 50 százalékos volt Ukrajnában is. Kelet-Európában 40 százalékkal nõttek az eladások.

Magyarországon a Skoda az idei év elsõ félévében a piac 1,4 százalékos visszaesése mellett 6.038 jármûvet adott el, egy évvel korábban még 7.200-at. Az idei terv 14-15 ezer darab.

Nyugat-Európában a márka 2,1 százalékkal tudott bõvülni az idei elsõ félévben, piaci részesedése itt 2,27 százalék. A térségben Németországban a legerõsebb a pozíciója, az idén az elsõ félévben a térségben eladott több mint 177 ezer gépkocsi egyharmada a német piacon kelt el. Franciaországban azonban jelenleg alig éri el az 1 százalékot a részesedése, amelyet a közeljövõben szeretne megkétszerezni. Az idén itt 22.000 eladott gépkocsi a terv.

Az ismertség növelése érdekében a Skoda nemzetközi szponzorálási stratégiája szerint nagy tömegeket megmozgató rendezvényeket támogat. Így legnagyobb beruházása a Jégkorong világbajnokság, a Kerékpár világbajnokság, valamint a Tour de France kerékpárverseny. Az idén a szervezõ ASO, illetve 8 csapat technikai támogatására mintegy 300 gépkocsit bocsátott rendelkezésre.

Magyarországon a nemzetközi trendnek megfelelõen szintén a jégkorong sport, továbbá a Magyar Golf Szövetség élvezi a Skoda támogatását, de szerzõdésük van egyebek között az Operaházzal is. A támogatásra fordított összeget a márka kizárólagos hazai importõrénél, a Porsche Hungariánál nem közölték, amint a cég a csoportszintû összeget sem hozza nyilvánosságra.

Jótékony célra ugyanakkor mintegy 20 millió forintot juttatott a Skoda Magyarországon az elmúlt 8 évben alatt a Gyermekkardiológiai Intézettel kialakított kapcsolat keretében, legutóbb pedig egy gépkocsit.

A Skoda csoport forgalma az idén az elsõ félévben 111,7 milliárd cseh korona volt, 9,6 milliárd korona mûködési eredmény mellett, az elõbbi 1,6 százalékkal, az utóbbi 3,9 százalékkal mérséklõdött, elsõsorban a cseh korona erõsödése miatt.

A Skoda Auto az MTI-t úgy tájékoztatta, hogy tavaly a cég 5,5 milliárd cseh koronát fordított fejlesztésre, az árbevétel 2,6 százalékát. Várhatóan az idén felépül az új technológiai centrum Mlada Boleslav-ban, és több új termék is elõkészületben van, így 2008-ban ennél nagyobb lesz a fejlesztésre fordított összeg.