A pályázatokat szeptember második felében kell beadni, eredményhirdetés októberben várható - áll a közleményben.
A tervek szerint 2 felsõ- és 7-10 középkategóriás környezetkímélõ autót szerez be a minisztérium nyílt közbeszerzési eljárással, hogy ezzel is a zöld közlekedés fontosságára hívja fel a figyelmet.
A beruházás tervezett költségeit illetõen a minisztérium nem közölt adatot.
A közlemény szerint egy középkategóriás hibridautó évente mintegy 1 tonna szén-dioxid szennyezõanyagot spórol meg a fenntartási költségek pedig 18 százalékkal alacsonyabbak egy hasonló teljesítményû benzines jármûhöz képest.
A beruházással a tárca elöregedett autóparkját szeretnék frissíteni, a minisztérium autóinak átlagéletkora meghaladja az 5 évet, futásteljesítményük 154 ezer kilométer, de vannak 200 ezer kilométert futott autóik is.
Az újonnan beszerzendõ hibrid autók a tárca a tervei szerint nem kerülnek majd sokkal többe, mintha hagyományos jármûveket vásárolnának.
Ezt az MTI által megkérdezett márkaképviseletek is megerõsítik.
Bernát László, a Lexus Buda vezetõ értékesítõje az MTI-nek elmondta, hogy egy Lexus GS 450h hibrid meghajtású autó alig kerül többe a hozzá hasonló GS 300 benzines típusnál, ez elsõsorban a regisztrációs adók közti jelentõs különbségbõl adódik. A hagyományos benzines Lexus GS 300 regisztrációs adója 2,2 millió forint, míg a hibrid meghajtásúé 190 ezer.
Nagy Richárd, a Toyota Sakura értékesítõje elmondta, hogy a hibrid meghajtású Toyota Prius 7 millió forintba kerül, a vele közel egy kategóriájú Toyota Avensis két literes benzinmotorral és hasonló felszereltséggel 6,7 millió forint.
Szövõ Zsolt István a Honda Éles értékesítõje szerint sincs jelentõs különbség a vételárak között. Egy hibrid hajtású Honda Civic 5,5 millió forint, egy hasonló felszereltségû 1,8 köbcentiméter lökettérfogatú benzinmotorral szerelt változat ára pedig 5 millió forint körül alakul.