Az ügyben érintett, mintegy 14 ezer földmûves érdekeit képviselõ ellenzéki politikusok azt követelik, hogy a gyár adjon vissza 160 hektárnyi területet az itt élõknek, ám a régóta húzódó vitáról elhíresült cég ezt elképzelhetetlennek tartja. A gyár elköltöztetésével való fenyegetésre válaszul a vezetõ ellenzéki párt az üzem "meghatározatlan idejû ostromára" szólította fel a földmûveseket.
A Nano névre keresztelt, átszámítva körülbelül 400 ezer forintos áron megvásárolható kisautót õsszel tervezte piacra dobni a Tata Motors, de a folyamatos összecsapások miatt ez késõbbre tolódhat. A tervek szerint évi 250 ezer darab készülne az indiai tömegek számára elõállított, háromajtós, babformájú kocsiból.
A történtek nemcsak a céget, hanem a tartomány kommunista vezetõit is kellemetlenül érintik, akik a The Guardian címû brit lap szerint úgy tekintettek a beruházásra, mint az általuk irányított terület nagyvonalú megnyitására a kapitalizmus elõtt. Szakértõk szerint a probléma gyökere az, hogy a földet lényegében erõszakkal vették el eredeti tulajdonosaiktól, akiktõl így valóban nem várható el, hogy támogassák a hosszú távon az õ érdekeiket is szolgáló beruházást.