Csúcsforgalom reggel 8 és 10 óra, továbbá este 17 és 21 óra között van. (A moszkvaiak általában késõbb kelnek, késõbb kezdik a munkát, de késõbb is végeznek és késõbb térnek nyugovóra, mint Európa nyugatabbra esõ részeiben.) A forgalom általában a hétvégeken a legkisebb, s télen a hétköznapok közül a hétfõ számít közlekedési szempontból viszonylag nyugalmasnak. Nyáron változik a helyzet, mert a moszkvaiak a hétvégét szívesen töltik a városon kívüli dácsákban, s péntek délután elindulnak, hogy hétfõ reggel térjenek vissza.
A moszkvai önkormányzat azt ígéri, hogy tíz éven belül megoldja a közlekedési problémákat. Addig is 2012-re elektronikus táblákat helyeznek ki, amelyek jelzik az autósnak, ha dugó felé tart, s menekülõutat is javasolnak, 40 km/órára csökkentik az engedélyezett sebességet, emellett következetesebben vontatják majd el a belvárosból a forgalmat zavaró kocsikat.
A moszkvai autósok fegyelmezetlensége ugyanis nem ismer határokat: ott is képesek megállni a második sorban, ahol összesen két sávon halad a forgalom. Más kérdés, hogy az elvontató kocsik maguk is dugókat okoznak. Késõbb aztán parkolóházakat és föld alatti parkolókat építenek, némelyik utat pedig kétszintesre építik ki a tervek szerint.
Mivel a gépjármûvek száma változatlanul gyorsan nõ, a szakértõk és az autósok többsége azonban úgy véli: tíz év múlva sem lesz megoldás, legfeljebb újabb ígéret várható.