A Ford ennek érdekében egy hûséges emberét ülteti a Volvo élére: Steve Odell, aki október 1-jén veszi át a vezérigazgatói teendõket.
1980-ban, még gyakornokként került a Fordhoz és azóta nemcsak az anyacégnél, de a Jaguarnál és a Mazdánál is töltött már be vezetõ állást.
A problémát elsõsorban az okozza, hogy a Volvo modellek gyártása Európában folyik, míg az eladások egy jelentõs része Észak-Amerikában realizálódik, így a gyenge dollár és az erõs euró által okozott átváltási veszteség a szokásosnál is rosszabbul érinti a márkát. Ezen az új vezetõ sem tud majd változtatni, de - valószínûleg még agresszívebb költségcsökkentéssel - megpróbálja pozitív irányba billenteni a pénzügyi mérleget.
Odell kinevezése persze ismét táptalajt adott a Volvo eladásáról szóló pletykáknak: egyes elemzõk szerint a Ford számára azért olyan fontos, hogy megszüntesse svéd leányvállalatának veszteségét, hogy jobb áron adhasson túl rajta, ahogy tette ezt korábban az Aston Martinnal, a Jaguarral és a Land Roverrel is. Ugyanakkor az új igazgató részben éppen azzal szeretné visszafogni a költségeket, hogy a fejlesztés és a gyártás területén szorosabb kapcsolatot tervez kiépíteni a Volvo és az európai Ford között, ami viszont sokkal nehezebbé teszi a márka eladását.