2024.04.23. - Béla

Új igazgató a Volvo-nál

Új igazgató a Volvo-nál
A svéd prémiummárka jelentõs veszteséggel mûködött az elmúlt hónapokban, az új vezérigazgatótól viszont azt várják, hogy nyereségessé tegye a céget.

A Ford ennek érdekében egy hûséges emberét ülteti a Volvo élére: Steve Odell, aki október 1-jén veszi át a vezérigazgatói teendõket.

1980-ban, még gyakornokként került a Fordhoz és azóta nemcsak az anyacégnél, de a Jaguarnál és a Mazdánál is töltött már be vezetõ állást.
Most a Ford of Europe ügyvezetõ igazgatói székébõl vezénylik a Volvóhoz egy kis rendcsinálásra. Nem mintha az elõzõ igazgató, Frederik Arp nem próbált volna meg mindent: még õ kezdte el a Volvo teljes átalakítását. Szigorú költségcsökkentési intézkedéseket vezetett be, és több ígéretes típust - köztük a C30-ast és az XC60-ast - bemutatva bõvítette a gyártó kínálatát. Ez azonban nem volt elegendõ: a svéd gyártó 2008 elsõ negyedévében 151 millió dollárt veszített, a második negyedév pedig 120 milliós deficittel zárult.

A problémát elsõsorban az okozza, hogy a Volvo modellek gyártása Európában folyik, míg az eladások egy jelentõs része Észak-Amerikában realizálódik, így a gyenge dollár és az erõs euró által okozott átváltási veszteség a szokásosnál is rosszabbul érinti a márkát. Ezen az új vezetõ sem tud majd változtatni, de - valószínûleg még agresszívebb költségcsökkentéssel - megpróbálja pozitív irányba billenteni a pénzügyi mérleget.

Odell kinevezése persze ismét táptalajt adott a Volvo eladásáról szóló pletykáknak: egyes elemzõk szerint a Ford számára azért olyan fontos, hogy megszüntesse svéd leányvállalatának veszteségét, hogy jobb áron adhasson túl rajta, ahogy tette ezt korábban az Aston Martinnal, a Jaguarral és a Land Roverrel is. Ugyanakkor az új igazgató részben éppen azzal szeretné visszafogni a költségeket, hogy a fejlesztés és a gyártás területén szorosabb kapcsolatot tervez kiépíteni a Volvo és az európai Ford között, ami viszont sokkal nehezebbé teszi a márka eladását.