Becsapva
Általánosságban elmondható, hogy az alacsony guminyomás nem csak a fogyasztást befolyásolja -negatív értelemben-, hanem ugyanúgy hatással van az autó stabilitására és az utazási komfortra is. Ezen felül a modern autóknál nem árt észben tartani, hogy a különbözõ elektronikus segédberendezéseket, mint a blokkolásgátló (ABS), vagy a menetstabilizáló (ESP) maghatározott és rögzített feltételek közötti mûködésre tervezték. Ennek tudatában egy helytelenül beállított guminyomás becsaphatja a szenzorokat, amelyek így lassabb, gyorsabb, vagy egyáltalán nem a körülményeknek megfelelõ beavatkozást eszközölnek, ami szélsõséges esetben kártékony is lehet, sõt balesetet is okozhat.
A gumik ajánlott nyomásánál már 0,5 bar nyomáskülönbség igen balesetveszélyes lehet, fõleg kanyarokban. Az autó ilyenkor kevésbé tud megtapadni az útfelületen, könnyebben csúszik meg, és mondjuk vízre való felfutáskor nagyságrendekkel megnõhet az vízen futás (aquaplaning) lehetõsége.
A guminyomás, ahogy azt majd minden gumigyártó hirdeti, fontos a helyes és gazdaságos közlekedéshez. 1 bar-os nyomásveszteséggel kerekenként, közel 0,3 literrel megnõhet az autó fogyasztása száz kilométerenként. Ez egy több száz kilométeres túra esetén már forint ezrekben mérhetõ plusz kiadás az autósnak.
Ellenõrizzük kéthetente
Extrém esetekben, amikor 1 bar alá esik egy keréken a guminyomás, megeshet, hogy az abroncs nemes egyszerûséggel leugrik a felnirõl. Ez, mondani sem kell, igen balesetveszélyes. Épp ezért, akkor jár el felelõsségteljesen a vezetõ, ha legalább 14 naponta az összes kerék nyomását leellenõrzi és beállítja. A guminyomást a gyártók hidegen adják meg, tehát aktív használat nélkül, normál hõmérsékleten, így célszerû rögtön indulás után pár kilométeren belül megállni egy benzinkútnál, vagy ha mód van rá, otthon beállítani a gumik nyomását.