rss
  • Kelet-Európában gyártó üzemet akar létesíteni a Kia

  • Share on Tumblr

    A Bloomberg hírszolgálat a dél-koreai Kia Motors autógyár szóvivõjére hivatkozva azt jelentette, hogy a cég az év végéig hoz döntést tervezett kelet-európai automotorokat gyártó üzemének helyszínérõl, míg a szlovákiai sajtó már azt közli, hogy az országban tervez további 110-200 millió eurós beruházást a Kia.

    A Hospodárske Noviny címû lap szerint a motorgyártó üzem valószínûleg Zsolna közelében lesz, a dél-koreaiaknak ugyanis itt van az a nagy üzeme, ahol a Kia Motors "Ceed" és "Sportage" modelljeit gyártják.

    A motorgyár azonban elsõsorban a csehországi Hyundai autógyár részére termelne, a tervek szerint 2011-tõl, és teljes kapacitása évi 300 ezer autómotor elõállítása lenne. Mint ismeretes, a Kia a Hyundai konszern része. A motorgyártó üzem beruházásának startját 2009-re tervezik, de a hírek szerint kapacitásának nagyságáról sincs még végleges döntés.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Elhunyt Elio Zagato az autóversenyzõbõl lett formatervezõ!

    A Frankfurti Autószalon körüli nagy felhajtásban, szinte észrevétlenül távozott az élõk sorából az autóipar egyik meghatározó alakja, Elio Zagato.

    A rendkívül sikeres autóversenyzõbõl lett formatervezõ nevéhez olyan munkák kapcsolódnak, mint a Ferrari 250, a Maserat AG6, vagy éppen az Aston Martin DB4 - csak hogy párat említsünk.

  • 2010-es motorok a Seat-tól

    A spanyol márka bõvíti motorkínálatát, így a Seat Altea, Altea XL és Leon különösen gazdaságos Ecomotive verziója mellett az Exeo is új erõforrást kap.

  • Távozik a BMW vezetõ formatervezõje

    A bajor gyártó ma hivatalos közleményben hozta nyilvánosságra, hogy a BMW-csoport vezetõ formatervezõje, Chris Bangle távozik posztjáról.

    A döntést a közlemény azzal magyarázza, hogy Bangle ezentúl "az autóiparon túlmutató, dizájnnal kapcsolatos céljait" szeretné megvalósítani, ezért most semmiképpen sem ebben az iparágban helyezkedik el.

  • Ne szívd be a kocsi füstjét!

    Szívinfarktust kaphat, akit a dieselmotor füstje megcsapott

    Az autófüst szennyezte városi levegõben azért is gyakoribb az infarktus, mert a dieselmotorok által kibocsátott gázok fokozzák a véralvadást. Egy nemzetközi vizsgálat eredményeit az Európai Szívgyógyász Társaság folyóirata közölte.

  • Levegõ nélküli gumiabroncs a Bridgestonetól - fotóval

    A Bridgestone 2011-es gumiabroncsával búcsút inthetünk a durrdefektnek, az alacsony légnyomásnak és társaiknak, mert különleges kialakításának köszönhetõen nincs levegõ, amely megszökhetne az innovatív abroncsból. A Bridgestone az új fejlesztését a Tokyo Motor Show-n mutatta be.

  • Volkswagen gyár lesz Észak-Amerikában

    A gazdasági válságra való tekintettel az amerikai és a japán márkák folyamatosan kénytelenek visszafogni termelésüket vagy bezárni gyáraikat, azonban a Volkswagen nem változtatott döntésén, így megépül a chattanooga-i üzem, amelyben 2011-ben indulhat a termelés.

  • Már vezethet a kilencszázhatvanadikra levizsgázó nõ

    Fél évtized szûnni nem akaró vizsgázás után végre megvan a jogosítványa annak a dél-koreai asszonynak, aki csak 960-ikra ment át az elméleti teszten.

  • A Mazdara cserélte Derek Jenkins a Volkswagent!

    Elhagyta a Volkswagen csoportot 15 évnyi együttmûködés után Derek Jenkins, és a Mazda kaliforniai tervezõközpontjába igazolt.

    Itt készült a legújabb 6-os és 3-as Mazda, sõt az érdekes formatervû Nagare és Furai modellek is ebbõl a stúdióból kerültek ki. Jenkins tehetséges kezének a szüleménye az Iroc koncepció, amely a Sirocco elõfutára volt.

  • VW-Suzuki házasság: 20 százalék lesz a német részesedés

    A Volkswagen 1,5-1,8 milliárd euróért megszerzi a japán Suzuki 20 százalékát. Osama Suzuki, a japán Nikkei címû lapnak megerõsítette a tárgyalások tényét. A Spiegel szerint akár már a héten bejelenthetik hivatalosan is a tranzakciót - szerdán ez meg is történt.

  • Robotok parkolják az autókat Budapesten

    Robotok parkolják az autókat Budapesten. Átadták a belvárosában Európa elsõ robottechnológiával mûködõ parkolóházát. A rendszer mûködtetéséhez emberi erõforrást nem igényel, teljesen automatikus.

    A méhkasra hasonlító épület tíz szintjére Koreában gyártott robotok pakolják be az autókat. Az épületben összesen 340 gépjármû fér el és az üzemeltetõ társaság szerint legfeljebb harminc másodperc lesz egy autó ki és beparkolása.

  • Töksisak a divat Nigériában a motorosok körében

    Töksisak a "divat" Nigériában, de csak a motorosok körében, és esetükben is csak azért, mert szigorodtak a közlekedési szabályok.

    A regulák ugyan hagyományos bukósisakot írnak elõ a motorozóknak, nem pedig "biót", ám a tök jóval olcsóbb. A motorosoknak van eszük: mielõtt feltennék tökfedõjüket, félbevágják és kibelezik meg megszárítják. Hogy a tökhéj mennyire véd az ütéstõl, arról nem végeztek tudományos méréseket.

  • Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt

    Mától ismét drágábban lehet tankolni a hazai töltõállomásokon. Jelentõsen drágul a benzin és a gázolaj egyaránt.

    Míg 2008 második fele az árcsökkenésrõl szólt a magyarországi benzinkutakon, addig 2009-ben folyamatosan drágulnak az üzemanyagok. Ma is emelkedik az üzemanyagok ára.

  • Néhány nap alatt több ezer jelentkezõ a LaFerrarira

    Immár a gyár által megerõsített tény, amit amúgy is elõre tudtunk: a LaFerrariból tervezett 499 példány kevés lesz a piaci igény kielégítésére. Eddig ezer komolynak tekinthetõ vevõ jelentkezett a gyártónál a nem egészen egy hete forgalmazott autóért.

  • A GM 800 millió dollárral csökkentette a 2009-es marketingtevékenységekre szánt összeget!

    Kétségkívül rendkívül nehéz helyzetben van a General Motors, ugyanis 2008-ban több, mint 30 milliárd dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, miközben közel 15 milliárd állami mentõcsomagot is kapott a legnagyobb detroiti autógyár.

  • A legjobb gumik listája sportos autókra

    Bizakodásra ad okot, hogy 2010-ben a megbízható nyári gumik palettája szélesnek ígérkezik: a 225/ 45 R 17 W, Y méretû nyári gumik közül a 2010-es ADAC teszten 5 modell „különösen ajánlott”, hét pedig „ajánlott” besorolást kapott. ADAC öt terméket nem ajánl a vizes útburkolaton nyújtott gyenge vagy rossz teljesítményük miatt. Tizenhét 225/45 R 17 es méretû gumimodell állta ki az ADAC próbáit, többnyire olyan modellek, melyeket elõszeretettel használnak az Audi A3, a Ford Focus, a Mercedes C-osztály, az Opel Astra és számos VW sportos változatain.