rss
  • Kelet-Európában gyártó üzemet akar létesíteni a Kia

  • Share on Tumblr

    A Bloomberg hírszolgálat a dél-koreai Kia Motors autógyár szóvivõjére hivatkozva azt jelentette, hogy a cég az év végéig hoz döntést tervezett kelet-európai automotorokat gyártó üzemének helyszínérõl, míg a szlovákiai sajtó már azt közli, hogy az országban tervez további 110-200 millió eurós beruházást a Kia.

    A Hospodárske Noviny címû lap szerint a motorgyártó üzem valószínûleg Zsolna közelében lesz, a dél-koreaiaknak ugyanis itt van az a nagy üzeme, ahol a Kia Motors "Ceed" és "Sportage" modelljeit gyártják.

    A motorgyár azonban elsõsorban a csehországi Hyundai autógyár részére termelne, a tervek szerint 2011-tõl, és teljes kapacitása évi 300 ezer autómotor elõállítása lenne. Mint ismeretes, a Kia a Hyundai konszern része. A motorgyártó üzem beruházásának startját 2009-re tervezik, de a hírek szerint kapacitásának nagyságáról sincs még végleges döntés.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A Mercedes-nél is leállt átmenetileg a gyártás

    Bár a Daimler nem tartozik az Amerikából indult válság legnagyobb vesztesei közé, azért a keresletcsökkenést õk is megérzik. A forgalom 2008 harmadik negyedévében ugyanis mintegy 7%-ot esett, 23,8 milliárd euróra, az adózás elõtti nyereség pedig a tavalyi év ugyanezen idõszakának 1,9 milliárdjához képest idén 648 millió euróra csökkent.

  • Jövõre befejezõdik a Yugo gyártása

    Belgrád - Hamarosan a múlté lesz a jugoszláv autógyártás egykori "csodabogara", a Yugo nevû kisautó, amely egyben a régen széthullott egységes délszláv államnak is a jelképe volt.

    A Zastava autógyár fõnöke a héten jelentette be, hogy 2009-ben megszûnik a Yugo gyártása. Az egykor Jugoszlávia határain túl is kelendõ kiskocsi különbözõ típusai (Yugo, Skala, Florida) mellett a kragujevaci gyár beszünteti a Zastava 101 és 128 modellek gyártását is.

  • A csökkenõ kereslet miatt elbocsájtások a Land Rovernél

    A Jaguar és a Land Rover új tulajdonosa kénytelen csökkenteni a termelést és több száz munkást tesz utcára a csökkenõ kereslet miatt.

    A napokban 300 munkahelyet szüntettek meg a Land Rover solihulli üzemében, de ez állítólag csak a kezdet. Néhány héten belül Halewoodban is hasonló intézkedések várhatók, ahol a Jaguar X-type gyártása folyik. Mindez elsõsorban a két brit luxusmárka csökkenõ eladásainak köszönhetõ: a Jaguar viszonylag régi modellválasztéka, a Land Rover pedig az észak-amerikai kereslet 31%-os visszaesése miatt kénytelen visszafogni a termelést.

  • Az Abarth nem csak autóban, megérkezett az Abarth ruhakollekció!

    Most, hogy a Fiatnak jól megy a szekere, végre törõdhet egy kicsit az olyan rétegmodellekkel is, mint például a minap leleplezett 160 lóerõs, sportosra hangolt 500 Abarth esseesse.

    Azt pedig, hogy az 500-as modell és a jól csengõ Abarth név mennyire népszerû, remekül jelzi, hogy a Kappa a Párizsi Autószalonra elhozza saját Abarth kollekcióját, hogy a tulajdonosok, vagy a leendõ tulajdonosok autójukhoz öltözhessenek.

  • Dakar Rally 2008: idén is versenyben a Szalay-Bunkoczi páros

    2008. január 5-én Lisszabonból útjára indul a 30. Dakar Rally, minden idõk legnehezebb tereprali versenye. Szemben a 2007-es Dakar 510 versenyzõjével, idén hatvannal többen neveztek a Dakarra. Az 570 induló közül 245 motoros, 205 autós, 100 kamionos és 20 quados egység jelezte részvételét. A 9273 km hosszú táv összesen 5736 km speciális szakaszt tartogat a versenyzõknek, ami 1500 km-rel hosszabb a 2007-es, és 1000 km-rel a 2006-os Dakarnál. Ez az eddigieknél is nagyobb kalandot ígér, legalábbis a szervezõk mindent megtesznek ennek érdekében.

  • A Citroën környezetbarát neve: C-Airdream

    Ma már szinte kötelezõ minden autómárkának valahogy jeleznie, ha egy hangyányit is környezetkímélõbb autóval jelentkezik, mint az átlag.

    A gyártók azonban eléggé fantáziátlannak bizonyultak eddig e téren. Szinte mindegyik márka az eco, a blue vagy a green szavak felhasználásával oldotta meg a problémát, így lassan követhetetlen, hogy melyik jelzés melyik gyártóhoz tartozik.

  • Jön az 5000 eurós autó?

    A Dacia új modelljének, a Citynek az árával nehezen lehet majd konkurálni.

    A Dacia pitesti boszorkánykonyhájában máris gõzerõvel dolgoznak a román autógyár új modelljén, amely a márka elsõ városi kisautója lesz, írja a német AutoBild magazin. A City fantázianévre hallgató modellel kapcsolatban a németek elsõsorban az árát emelik ki, amely a várakozások szerint 5000 euró körül lesz.

  • Az Audi az álomautó Németországban

    Egy szerdán nyilvánosságra hozott felmérés szerint az ingolstadti központú Audit kedvelik leginkább a németek

    Az Audi az álomautó Németországban. Egy friss felmérés szerint a németek 14 százalékának ez a kedvenc típusa. A korábbi befutó, a Mercedes ezüst érmes lett, de mindössze egy százalékkal maradt le a "négykörös" emblémájú modell mögött.

  • Európa legnagyobb autópiaca Oroszországban?

    Oroszország Európa legnagyobb autópiacává léphet elõ az idei eladások alapján - vélekedett szerdán a PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadócég egyik moszkvai munkatársa. A PwC becslése szerint idén Oroszországban 3,6-3,8 millió gépkocsi találhat gazdára.

    A nemzetközi tanácsadó cég adatai arról tanúskodnak, hogy a 2008-as év elsõ felében 1 millió 645 ezer jármû kelt el, ami 41 százalékkal több a tavalyi évnél, miközben jelentõsen emelkedett az eladott kocsik átlagos ára is.

  • Tovább javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái

    Soha nem látott mértékben javulnak a magyarországi közúti balesetek statisztikái, adta hírül az ORFK Országos Balesetmegelõzési Bizottsága.

    2001 óta az idei esztendõ októberében könyvelhettük el a legnagyobb csökkenést, ekkor ugyanis 35 százalékkal kevesebben haltak meg az utakon, mint a tavalyi év azonos idõszakában, míg 2008 elsõ tíz hónapját nézve 21 százalékos a javulás.

  • Szívinfarktus végzett Pascal Terry francia motorossal a Dakaron

    Szívinfarktus végzett Pascal Terry francia motorossal, aki még a vasárnapi, második szakaszon tûnt el az Argentínában és Chilében zajló, Dakar 2009 elnevezésû tereprali-viadalon.
    A halálokok között az argentin hírügynökség kórházi jelentésre hivatkozó beszámolójában tüdõvizenyõ is szerepel.

    A Telam szerint az ödémát "olyan táplálék fogyasztása váltotta ki, amely a szív és a légzõrendszer leállását idézte elõ". A 49 éves, elsõ Dakarján elindult versenyzõt csak szerdán találták meg a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon.

  • Három napig autózott egy helyben

    Három álló napig autózott egy helyben egy férfi az Egyesült Államokban, mert elakadt a hóban.

  • Az Opelt választották Németország legjobb autógyártójává

    Az Opel lett Németország legjobb autógyártója, legalábbis az AutoBild 2008-as minõségi elemzése szerint. A gyártó megbízhatóság, tartós minõség és ügyfél-elégedettség terén is maximális pontszámot kapott a szaklaptól.

    Az AutoBild 2001 óta teszi közzé jelentését, amelyben nem az újautók tesztjeit, hanem azt veszi figyelembe, hogyan teljesít egy-egy modell öt, illetve hét év alatt.

  • Szentélyt kapott a Harley-Davidson

    Milwaukee - Múzeumot nyitott motorkerékpárjainak szombaton az idén 105. születésnapját ünneplõ Harley-Davidson cég Milwaukee-ban, a Harley-Davidsonok három épületbõl álló "szentélyében" felvonultatják szinte az összes modellt az 1903-an gyártott elsõ motorkerékpártól napjaink legmodernebb, hatsebességes Harleyjáig.

    "Sok tekintetben a Harley-Davidson története az egész Egyesült Államok történetét tükrözi. A vállalat 105 éves, átélt hanyatlásokat, válságokat, háborúkat, volt lenn és fenn...

  • Folyik az üzemanyag a Suzuki Altóból

    Százezres visszahívást jelentett be az indiai Maruti Suzuki, az akcióban az Alto és testvérmodellje, a Nissan Pixo érintett.

    India vezetõ autógyártója a japán Suzuki többségi tulajdonában álló Maruti Suzuki, mely most százezer kisautó visszahívására kényszerült. Ázsiában A-Starként ismerik az Európában Altóként forgalmazott apróságot, amelynek testvérmodellje, a Nissan Pixo is érintett.