2024.03.29. - Auguszta

Akár 9%-os fogyasztás csökkenés a Mazdától

A Mazda Motor Corporation hosszútávú Fenntartható Zoom-Zoom stratégiájának részeként bejelentette, hogy 2015-re átlagosan 30%-kal csökkenti autóinak üzemanyag-felhasználását. Ennek a stratégiai döntésnek a részeként a Mazda most három új technológiai fejlesztést mutatott be Japánban.

Akár 9%-os fogyasztás csökkenés: Intelligens Alapjárati Motorleállító rendszer (SISS)
A Mazda SISS rendszere, amennyiben a forgalmi helyzet ezt indokolja (közlekedési dugók, villanylámpák) automatikusan leállítja az autó motorját, majd egy indítómotor segítségével automatikusan újraindítja azt. Ennek eléréséhez a kompressziós és a kipufogó ciklusban lévõ dugattyúkat mindig pontosan a megfelelõ pozícióban állítja le, így az összes hengerben biztosítja a megfelelõ levegõmennyiséget.

A Mazda rendszere egyedi és világelsõ abból a szempontból, hogy az újraindítás során a rendszer azonosítja a gyújtási ütemben lévõ hengereket, és azokban begyújtja az üzemanyag-keveréket. A dugattyúk ekkor pontosan abban a helyzetben állnak, ahol a motor leállításakor voltak. A hagyományos rendszer röviddel azután azonosítja a gyújtási ütemben lévõ hengereket, hogy a fõtengely elkezdett forogni, a SISS ellenben már az újraindítás elõtt elvégzi ezt a szelekciót, amit az tesz lehetõvé, hogy a dugattyúk helyzetét még a leállítás során szabályozta a rendszer.
Ennek az újításnak köszönhetõen a Mazda SISS körülbelül kétszer olyan gyorsan és finomabban indít újra, mint a konkurensek megoldásai, emellett további fogyasztáscsökkenést biztosít. Az európai piacon a jövõ év elsõ felében lesz elérhetõ az Mazda SISS rendszere.

Tisztább, nagyobb teljesítményû és nyomatékosabb 2,2 literes MZR-CD turbódízel erõforrás

Európában idén mutatkozik be a Fenntartható Zoom-Zoom stratégia egyik alappillére. A Mazda új generációs 2,2 literes közös nyomócsöves turbódízel motorja 185 lóerejének és 400 Nm-es nyomatékának köszönhetõen nem csak kategóriájának egyik legtisztább és leghatékonyabb, de egyben legerõsebb motorja is. A fogyasztás csökkentése érdekében olyan technológiai újításokat alkalmaztak, mint az ultranagy-nyomású befecskendezõk és az alacsonyabb sûrítési arány. Ezen felül a Mazda által kifejlesztett új dízel részecskeszûrõ olyan világelsõnek számító katalizátorként mûködik, mely hatékonyabban távolítja el a káros részecskéket a kipufogógázból; a Mazda egyedi katalizátorában felhasznált kerámia molekuláris szerkezete fokozza a káros részecskék égését, így a részecskeszûrõ gyorsabb regenerációját.

Innovatív mûanyag fröccsöntési technológia: 20-30%-kal csökkenti a mûanyagok felhasználását és a jármûvekhez használt mûanyagok súlyát

A márka súlycsökkentési stratégiája most még magasabb szintre lépett a Mazda modellekben található mûanyag elemek tömegét csökkentõ új mûanyag fröccsöntési eljárásnak köszönhetõen. A vállalat egy olyan új mûanyag fröccsöntési technológiát dolgozott ki, mely a felhasznált mûanyagok tömegének csökkentése mellett megõrzi azok erejét és merevségét. Az új fröccsöntési eljárás nemcsak az elemek tömegét, hanem az alapanyagként használt mûanyag gyanták felhasználását is 20-30%-kal csökkenti, ami ezáltal a CO2-kibocsátást is mérsékli. Ez a fröccsöntési eljárás a jármûvekben felhasznált valamennyi mûanyag elemhez alkalmazható.

Ez az új technológia közvetlenül a Mazda súlycsökkentési stratégiáját hivatott támogatni, melynek köszönhetõen az új Mazda2 és Mazda6 - az egyre nagyobb és nehezebb autókat elõállító iparági trenddel szemben - könnyebb és takarékosabb mint elõdeik.