2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Porsche kontra Nissan viszály

Porsche kontra Nissan viszály
A stuttgartiak szerint a GT-R a közelébe sem ér a 911 GT2-esnek a Nürburgringen, pedig a japánok korábban azt állították, legalább 5 másodpercet vertek a leggyorsabb Porschéra.

A Porsche termékfejlesztési igazgatója, August Achleitner egy sajtóeseményen beszélt a házon belül elvégzett próbákról, amelyeket három autóval, egy 911 Turbóval, egy 911 GT2-vel, és egy Amerikában vásárolt Nissan GT-R-rel végeztek.
"Az a csodaautó, amellyel a 7'29"-es idõt elérték, biztosan nem egy szokványos szériamodell volt. Legalább a gumiabroncsokat ki kellett cserélniük" - mondta az igazgató. "A Nissan nagyon jó autó, nem akarok semmi rosszat azzal, amit mondok. Nagyon kiszámítható autó, de még a Turbónál is vagy 20 kilogrammal nehezebb" - tette hozzá nem sokkal késõbb.

A német sportkocsigyártó mérései szerint teljesen gyári állapotban a GT2 a leggyorsabb a Nordschleifén 7'32"-es idõvel, a 911 Turbo 7'38" alatt száguldott végig a pályán, a GT-R-rel viszont 7'54"-be telt megtenni a 20,8 kilométeres távot. Abban persze aligha bízhatunk, hogy a Porsche tesztpilótái ugyanolyan jól ismerik a Nissan sportkocsijának minden porcikáját, mint a saját autóikéit, így valószínû, hogy a gyári GT-R-rel is simán be lehet kerülni 7'40" alá, de ebbõl még érdekes szájkaratemeccs lehet a jövõben.

A Porsche reakciója persze érthetõ: az õ marketingeseik találták ki, hogy nürburgringi köridõkkel igyekeznek elkápráztatni a 911 GT2 vásárlóit, erre hónapokon belül több vetélytárs is túllicitálta õket. A Nissan mellett a Corvette ZR1 fejlesztõi is 7'30"-on belüli idõkkel dobálóztak az autó bemutatásakor, ami nyilván eléggé idegesítette a stuttgartiakat. Arról egyelõre nem tudni, hogy a legerõsebb Corvette-et is kipróbálták-e, de nem csodálkoznánk rajta, ha az amerikai riválist is kipróbálták volna.