A megállapodást aláíró szerb miniszterelnök-helyettes, Mladjan Dinkic szerint a Fiat-ügylet Szerbia eddigi legnagyobb ipari beruházása: a Fiat leányvállalatokkal együtt az összeg eléri az egy milliárd eurót, ami 4750 új munkahelyet teremt.
A tervek szerint a Fiat 2009-ben egy új A kategóriás modell - korábbi hírek szerint az Uno új generációjának - gyártását kezdi meg Kragujevacban, kezdetben évi 200 ezres kapacitással. Késõbb - várhatóan 2010-tõl - egy középkategóriás autó - tippek szerint a Grande Punto - összeszerelését kezdik meg. Összességében évi 300 ezer darabos kapacitást épít ki Szerbiában a Fiat.
A beruházást a helyi önkormányzat adókedvezménnyel, és ingatlannal támogatja, a szerb állam 50 millió euróval, és 200 millió euró értékû infrastrukturális fejlesztéssel járul hozzá. A három Zastava modell - Yugo Skala, Yugo Florida, Zastava 101/128 - gyártása az idei év végén megszûnik.
A Zastavát 55 évvel ezelõtt hozta létre a Fiat, az üzembõl az évek során 4,1 millió autó került ki. A legnépszerûbb modell a Zastava 600-as volt, majd 1987-ben az "évszázad ügyleteként" 48 ezer Yugót adtak el az Egyesült Államokban. A gyárat azért kellett részben privatizálni, mert erõsen veszteséges: évente 15 millió euróba kerül a szerb államnak, hogy törlessze az adósságait.