2024.04.25. - Márk

A Rolls Royce nem érezte meg a válságot

Bár ágazati válságáról, gyárleállásokról tudósít a sajtó világszerte, azért vannak cégek, amik ennek ellenére is tovább képesek növelni eladásaikat. Ilyen cég az ügyfeleiként a világ leggazdagabb embereit magáénak tudó Rolls-Royce is.

Elbocsátások helyett inkább új emberek felvételén gondolkodnak, ami nem is csoda, ha fenn kívánják tartani az utóbbi idõk növekedési ütemét: szeptemberben ugyanis 129 autót adott el a brit márka, ami 7,5%-os emelkedést jelent 2007 ugyanezen idõszakához képest.
Még ennél is imponálóbb azonban, ha a BMW-tulajdonban lévõ gyártó ez évi, januártól-szeptemberig tartó idõszakát vizsgáljuk: 9 hónap alatt ugyanis 827 autót adtak el az egy évvel ezelõtti 579 darabhoz képest, ami 42,8%-os emelkedést jelent.

Ahogy a cég vezérigazgatója, Tom Purves nyilatkozott a gazdasági helyzetre reagálva: Nagyon jó évünk volt. Senki sem immunis a válságra, és mi sem gondoljuk, hogy teljesen immunisak lennénk, az viszont biztos, hogy a mi keresletünk bizonyos mértékben független ezektõl a hatásoktól.