2024.04.20. - Tivadar

Új életre kelhet Kínában a Lancia

A Fiat ugyan közvetlen utód nélkül tüntette el a kompakt szedánt a Lancia kínálatából, de úgy néz ki, a típus új életre kelhet Kínában, a Zotye Auto jóvoltából.

A nyugaton lényegében ismeretlen gyártó eddig egyetlen típust gyártott, amely a Daihatsu Terios elõzõ generációján alapul: a Zotye a karosszéria-gyártáshoz szükséges szerszámokat a japán gyártótól vásárolta, amikor a kis terepjárót még 2006-ban új modellel váltották fel, viszont a mechanika egy része saját fejlesztés, a motortérbe pedig Kínában gyártott Mitsubishi motorokat szerelnek.
Úgy néz ki, most ugyanezt a receptet követik a Lancia Lybrával is: a Fiattól megvették a présszerszámokat és sok más, a gyártáshoz szükséges eszközt, a motorválaszték viszont alighanem Kínában gyártott benzinmotorokból áll majd, és nem a korábban használt olasz négy- és öthengeresekbõl.

Második életében a Lybra jóval nagyobb sikerre számíthat, mint európai karrierje során. Egyfelõl jóval olcsóbb lehet az alacsony fejlesztési költségek és a munkaerõ alacsonyabb költsége miatt, másfelõl Kínában sokkal közkedveltebbek az ilyen kompakt szedánok, mint Európában.