2024.04.25. - Márk

Búcsúzik a Volga

Búcsúzik a Volga
Moszkva - Búcsúzik az orosz Volga személyautó: két hónap múlva legördül a gyártószalagról az utolsó szériában készült kocsi, s attól kezdve a legendás jármû már csak megrendelésre lesz kapható. A Volgát - típusnevén GAZ M21-est - az ötvenes évek elején fejlesztették ki a Ford Crestline modell alapján, s az ötvenes évek közepén lépett a Pobjeda helyére. Úgy tervezték meg, hogy bírja a mostoha klimatikus viszonyokat és a rossz szovjet utakat, rugózása elég kemény volt, viszont erõs motorja mindent kibírt, és más akkori autókhoz képest sokkal kevésbé volt hajlamos a rozsdásodásra.
Megjelenésében emlékeztetett a korabeli amerikai kocsikra, és a Szovjetunióban addig ismeretlen luxussal szerelték fel, mint például az elülsõ ülések dönthetõ támlái, a szivargyújtó, a szélvédõ-mosó és három hullámhosszat átfogó rádió. Ez volt a kor luxusautója a szovjet magánemberek számára, de használták az állami hivatalok és a rendõrség, de még a mentõk is, az utóbbiak a kombi változatot.

A Volga gyártásának leállítását már 2005-ben bejelentette Oleg Gyeripaszka, a GAZ gyár tulajdonosa. Ám a szériagyártás leállítása ellen az autókereskedõk és a márka hívei, de még az illetékes hatóságok is javasolták a további gyártást annak ellenére, hogy a konstrukció mûszakilag már rég elavult.

A Volga gyártásának leállításáról beszámoló Izvesztyija címû lap a GAZ igazgatótanácsának egyik tagját idézve megállapította: a Volga "kimúlásának" nincs köze a jelenlegi gazdasági-pénzügyi válsághoz, a döntés jóval korábban született.