A jelenlegi három, felnõttek védelme, gyerekek védelme és a gyalogosok védelme kategóriát kibõvítik, ahol majd az autó vezetõt segítõ rendszereit veszik górcsõ alá.
Az idei évtõl kezdve tesztelte az EuroNCAP az autók üléseinek biztonságát is, amelyet a nyakcsigolya sérüléseivel lehet legjobban jellemezni, és az elõzetes tesztek sikerei alapján a 2009-es rendszerben már ezt is figyelik a felnõttek esetében. Az új törési szisztéma alapján egyébként 2009 februárjában vizsgálnak majd elõször autókat, addig pedig a gyárak és a vásárlók is megismerkedhetnek az új szabályokkal a független szervezet honlapján. Az új rendszer egyébként a kisebb és olcsóbb modelleket gyártó márkáknak jöhet rosszul, hiszen a nagyobb méretû és presztízsû típusok eddig is rengeteg, vezetõt segítõ rendszerrel voltak felszerelve.