2024.03.29. - Auguszta

Az EuroNCAP szigorítja a törésteszteket! - ESP nélkül nem lehet öt csillagot szerezni!

Átalakítja 1997-ben bevezetett törésteszt rendszerét az EuroNCAP. A független szervezet reményei szerint az új szisztéma segítségével átfogóbb képet nyújthatnak majd a leendõ autóvásárlók részére.

A jelenlegi három, felnõttek védelme, gyerekek védelme és a gyalogosok védelme kategóriát kibõvítik, ahol majd az autó vezetõt segítõ rendszereit veszik górcsõ alá.
Az EuroNCAP statisztikai eredményei szerint ugyanis sok esetben elkerülhetõk a balesetek, illetve mérsékelhetõ a sérülés, ha az autó fel van szerelve elsõsorban menetstabilizáló rendszerrel, és így több emberi élet menthetõ meg. Ezért határozott úgy a független szervezet, hogy a jövõben lehetetlen lesz maximális eredményt elérni a törésteszteken, ha az autó nincs felszerelve ESP-vel, és ezzel a döntéssel nyomást gyakorolhatnak az autógyárakra, hogy egy jó eredmény elérése érdekében alapfelszereltségként adják az ESP-t.

Az idei évtõl kezdve tesztelte az EuroNCAP az autók üléseinek biztonságát is, amelyet a nyakcsigolya sérüléseivel lehet legjobban jellemezni, és az elõzetes tesztek sikerei alapján a 2009-es rendszerben már ezt is figyelik a felnõttek esetében. Az új törési szisztéma alapján egyébként 2009 februárjában vizsgálnak majd elõször autókat, addig pedig a gyárak és a vásárlók is megismerkedhetnek az új szabályokkal a független szervezet honlapján. Az új rendszer egyébként a kisebb és olcsóbb modelleket gyártó márkáknak jöhet rosszul, hiszen a nagyobb méretû és presztízsû típusok eddig is rengeteg, vezetõt segítõ rendszerrel voltak felszerelve.