A Trek a hagyományos fém hajtáslánc helyett úgynevezett szíjmeghajtást (belt drive) alkalmaz új városi modelljein. A technológia nem új, de a 930 dollárba (198 ezer forint) kerülõ District és a 990 dolláros Soho a két elsõ tömeggyártásra szánt kerékpár.
Az apró fogakkal ellátott, egy darabból álló szíjat nem kell olajozni, kenni, bármilyen tisztítószerrel le lehet takarítani róla a rászáradt sarat, a kopásálló anyag élettartama pedig a fém lánc háromszorosa. Könnyû, csendes és rozsdamentes is, de azért nem fogja nyugdíjba küldeni a hagyományos láncot. "Az ortodox bringások talán csak legyinteni fognak rá, és nem biztos, hogy tömegek váltanak majd hajtásláncról szíjmeghajtásra. Nagyvárosokban talán igen, de a kerékpárlánc nem fog eltûnni az utcákról" - mondta Eric Bjorling, a Trek munkatársa.
A kerékpárok, alkatrészek és kiegészítõk forgalma évente 5,4 milliárd dollár az Egyesült Államokban, ahol 43 millióan bicikliztek legalább hatszor egy év alatt a legutóbbi, 2005-ös statisztika szerint.