Az összeg zöme azonban más iparágaknak jut: az autógyártók ebbõl a keretbõl egyelõre csak 5 milliárdot kapnak, ami a bajban levõ cégek számát nézve nem túl sok. Az autógyártók korábban megfogalmazták, hogy minimum 40 milliárd euróra volna szükségük a zökkenõmentes mûködéshez, mivel az egyre szigorúbb károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási szabványokkal kapcsolatos fejlesztések komoly plusz terhet jelentenek a számukra.
A támogatás viszonylag kis összege persze nem jelenti azt, hogy az Unió ne támogatná kellõképpen a helyi autógyártást: nem zárkóztak el attól, hogy további segítséget nyújtsanak, sõt, a legnagyobb tagállamok - így Franciaország és Németország - további segítségért lobbizik, hiszen iparuk legerõsebb ágazatai közé tartozik az autógyártás. Az ötmilliárdos összeg inkább azt tükrözi, hogy Európában egyelõre közel sem akkora a baj, mint Észak-Amerikában.