2024.04.24. - György

Harminc éve nem volt ilyen gyenge az autóeladás Japánban

Bár a legtöbb hír az amerikai újautó-eladások drámai visszaesésérõl szól, a legfejlettebb ázsiai régiók autópiacai is régóta nem látott zuhanást könyvelhetnek el. A japán gyártók hazai értékesítése egészen pontosan 27,3%-kal zsugorodott 2007 novemberéhez képest, a 215 783-as havi adat egy kb. 30 évvel ezelõtti eredménynek felel meg.

Érdekes, hogy a szigetországban olyannyira kedvelt miniautók eladásai csupán 0,7%-kal csökkentek (153 101 darabra), ami jól jelzi, hogy a kis fogyasztású, olcsó autók felé irányult a piac érdeklõdése. Az egész japán piac egyébként az importautókkal együtt 18,2%-os esésben van a tavalyi év novemberéhez képest.
A hazai gyártók közül a Mazda zuhant a legnagyobbat (-33%), de a Toyota és a Nissan sem teszi ki az ablakba 11. havi eredményét (-27,7 és -29,5%); a legjobban még a Honda úszta meg, mindössze 21,6%-os esésével.

Mindeközben Dél-Koreában sem sokkal jobb a helyzet: a hazai gyártók 27,2%-os mínuszban vannak, ezen belül a Hyundai 34%-kal kevesebb autót tudott eladni, mint tavaly ilyenkor. Némi meglepetésre viszont a második legtöbb autót értékesítõ Kia iránt nõtt az érdeklõdés: 3,7%-os pluszban zárni a hónapot ezekben a vérzivataros idõkben fantasztikusan jó teljesítménynek számít.