2024.03.29. - Auguszta

50%-kal estek vissza az autóeladások Amerikában

Noha a gazdasági válság fogalma az utóbbi hetekben és hónapokban meglehetõsen elcsépelté vált, még így is megdöbbenünk az aktuális amerikai autóeladások láttán.

A legtöbb márka eladásai ugyanis több mint 30 százalékkal estek vissza idén novemberben az egy évvel korábbi szinthez képest. Csoportszinten (ismét) a Chrysler könyvelhette el a legnagyobb bukást, ahol 47 százalékkal kevesebb új modellt sikerült értékesíteni.
A Nissan 42,2, a General Motors 41,3, a Toyota 33,9, a Honda 31,6, a Ford 30,6, míg a BMW 26,8 százalékot veszített eladásaiból.

Az egyes márkák közül a Hummer lett a legnagyobb vesztes a maga 63,9 százalékos mínuszával, de a Chrysler, a Saab és a Pontiac visszaesése is meghaladta az 50 százalékot.

Mindösszesen egyetlen márka könyvelhet el gyarapodást, igaz az jelentõs mértékût: a BMW MINI-jét ugyanis 43 százalékkal többen választották, mint egy évvel ezelõtt.