"Komolyan megfontolnám [az egyesülést]" - mondta a General Motors vezérigazgatója, Rick Wagoner az amerikai szenátus bankügyi bizottságának meghallgatásán, ahol elárulta, hogy az évközi egyesülési tárgyalások azért akadtak meg, mert a General Motorsnak nem volt pénze az ügyletre.
A Chrysler vezérigazgatója, Robert Nardelli úgy nyilatkozott a meghallgatáson, hogy neki ugyan az állásába kerülne az egyesülés, de ha ez megmenti a Chryslert, akkor "nem bánná".
Megfigyelõk szerint a nagy amerikai autógyárak állami megmentését közvetlenül fõleg adminisztratív akadályok hátráltatják, amelyek azonban a Bush-Obama váltás körüváltás körüli politikai bizonytalanságra vezethetõk vissza.
Nincs, aki intézkedhetne például abban az ügyben, hogy vajon az amerikai kormány korábban meghirdetett, 700 milliárd dolláros bankmentõ intézkedéstervébõl végszükség esetén lehetne-e juttatni bankvilágon kívüli cégeknek is.