Mindkét cég természetesen egy hibridjármûvel verseng a címért: a japán Toyota a Prius, az amerikai Ford pedig a Fusion fogyasztása alapján követeli magának az elsõséget.
A Ford szerint a Fusionnál könnyebb, rövidebb és keskenyebb Prius nem középkategóriás autó. A USA Today címû lap szerint a szövetségi besorolás szerint azonban nem ez számít, hanem az utas- és a csomagtér együttes mérete. A Prius esetében ez 110,6 köbláb (3,1 köbméter), ami alapján középkategóriás autónak számít.
A legtakarékosabb autó címe tulajdonképpen reklámháború. A Ford szerint a középkategóriás Fusionnal nem a Prius, hanem a testesebb és kevésbé takarékos Toyota Camry vagy a Nissan Altima hibridváltozata versenyez, és itt a Fusion a gyõztes.
A Toyota közölte, hogy a jövõ heti detroiti autószalonon mutatja be a Prius 2010-ben piacra kerülõ, továbbfejlesztett változatát, amely nagyobb lesz a mostaninál, konkrét adatok azonban még nem ismertek.
A legtakarékosabb középkategóriás autó cím birtoklása jelentõsen javít egy cég forgalmán és "zöld imidzsén". A Fusionból idén 25 ezer darabot terveznek eladni, míg a Priusból tavaly 159 ezer darab fogyott az amerikai piacon.
A Ford továbbra igényt tart a legtakarékosabb középkategóriás modell címére, azzal a megjegyzéssel, hogy amikor ezt a szlogent használják, a szedán kategóriára gondolnak, a Fusion ugyanis hagyományos, csomagtartós autó, míg a Prius csapott hátú, vagyis más kategória. Ha ez az érvelés nem elégíti ki a Toyotát, pert indíthat vagy panaszt emelhet a szövetségi kereskedelmi hatóságnál, amely majd eldönti a vitát. Az ilyen perlekedések azonban többnyire a felek kiegyezésével zárulnak.