rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • Genepax vízzel mûködõ autója

  • Share on Tumblr

    A kiskocsi 1 liter vízzel egy órán át képes közlekedni, maximum 80 km/órás sebességgel, a Genepax állítása szerint.

    Egy japán vállalat, a Genepax, kifejlesztette a lehetetlennek tûnõ, vízmeghajtású autót.
    Az apró jármû generátorába vizet kell tölteni - lehet bármilyen, esõ-, tenger, folyó- vagy csapvíz -, mely vízbontással hidrogént állít elõ, a felszabaduló elektronok pedig elektromos áramot termelve meghajtják az autót.

    A Genepax szerint a kiskocsi 1 liter vízzel egy órán át képes közlekedni, maximum 80 km/órás sebességgel.

    A Genepax most készül levédetni találmányát és más japán autógyártókkal együttmûködve szeretné a közeljövõben megkezdeni a vízmeghajtású kisautó sorozatgyártását. Lehet, hogy a Genepax létrehozta azt, amire az emberiség már régóta várt? A perpetum mobile-t?


    Amíg van nálunk palackozott víz, az autó menetképes



    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Megfontolás alatt a Wartburg feltámadása!

    Amerikai lapértesülések szerint az Opel vezetõsége a vállalat rossz anyagi helyzete ellenére azt tervezi, hogy feléleszti a Wartburg márkanevet. A hír szerint a Wartburg a Dacia mintájára egy olcsó márka lenne, elsõ autójuk ára 7000 euró körül lehet Németországban.

    A Renault-nak a Daciával az utóbbi években elért sikertörténete megihlette az Opel vezetõségét is, az amerikai Ward's Auto World autóipari elemzõ cég értesülései szerint ugyanis a rüsselsheimi gyártó vezetõsége komolyan fontolgatja a volt szocialista márka feltámasztását.

  • Hidrogén és elektromos hajtású Suzuki SX4-FCV

    Suzuki bemutatja az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt - közölte a Magyar Suzuki Zrt.

    Az SX4-FCV névre keresztelt modell tesztelésére a vállalat engedélyt kapott a japán illetékesektõl.

    A jármûvet a G8-találkozó nemzetközi médiaközpontjának környezetvédelmi pavilonjában állítják ki.

  • Automatikus fékezõ rendszer a Subaruba is - képpel

    2010 áprilisára a Subaru is csatlakozott azon autómárkák közé, akik automatikus fékezõ rendszert kínálnak egyes modelljeikhez. Az autót akadályozó tárgyakat felül, a belsõ tükör két oldalán elhelyezett kamerák hivatottak észrevenni, amelyek elõször hangjelzéssel figyelmeztetik az autó sofõrjét a veszélyre, majd ha ezt sem követi reakció a rendszer lefékezi az autót.

  • A Hyundai az ötödik az autógyártók sorában

    A koreai cégcsoport a legnagyobbak közé küzdötte magát az elmúlt kilenc év során, így ma már csak valódi óriások elõzik meg az eladási számokat tekintve.

    A Hyundai és a Kia 1999-ben még a 11. helyen állt az autógyártók sorában az eladott autók példányszámát tekintve, és ekkortájt fogalmazták meg, hogy elsõdleges céljuk a negyedik hely elérése.

  • Az Audi Q3 gyárának alapkövét lerakták az elnökök!

    Ugyan az Audi legkisebb SUV-ja a, a Q3 csak 2011-ben érkezik, azonban a gyár alapkövét már lerakták az elnökök.

    A 30 000 négyzetméteres új szerelõcsarnokban közel 300 robot kap helyet, és 1500 új állást kínál majd a konszern. A teljes csarnok több mint 300 millió euróba kerül, amely 15 éve a legnagyobb beruházás a spanyol autóiparban.

  • Fel akart vágni: bearanyozta az autóját

    Minél nagyobb a szegénység egy országban, annál inkább úgy érzik az ott lakók, hogy az álluxusnak is nagy feneket kell keríteni.

  • Gázválasztó

    Szakértõk szerint a brutális benzinárak miatt növekvõ számban váltanak autósok a gázüzemre.

  • Svájcban készülnek a Renault-Nissan elektromos autók

    Újabb partnert talált a Renault-Nissan elektromos autóinak fejlesztéséhez az Energie Ouest Suisse (OEC) személyében.

    A svájci cég és a francia-japán konszern közösen fejleszti az elektromos meghajtást és népszerûsítik a környezetbarát hajtásláncot Svájcba.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.

  • A Lukoil felvásárolta a Jet-et!

    Hamarosan az összes magyarországi Jet benzinkút átnevezésre kerül.

    Az orosz Lukoil ugyanis nemrégiben megvásárolta a korábban Jet márnanéven mûködõ benzinkút-hálózatot.

    A harminc JET-töltõállomás átvétele után a társaság már 74 benzinkutat mûködtet Magyarországon. A szénhidrogén-tartalékokat tekintve a világ második legnagyobb magántulajdonban lévõ vállalata októberben kezdte el a korábbi JET benzinkutak átalakítását.

  • 1 millió autóval csökkenti eladási célját a Toyota

    Amennyiben a konszern valóban 1 millió autóval módosítja eladási célját, úgy a Toyota 2005 óta a legkevesebb autót fogja piacra dobni.

    A Toyota, a legnagyobb japán autóipari vállalat lapjelentések szerint jövõ évi értékesítési célját több mint egy millió gépjármûvel csökkentheti - értesült jól informált forrásokra hivatkozva a Kyodo hírügynökség.

  • Autógyártókat támogatna az EU

    Néhány héttel ezelõtt számoltunk be olvasóinknak az amerikai kongresszus által az ottani gyártóknak megszavazott 25 milliárd dolláros támogatásáról. A hír hallatára az európai gyártók is döngetni kezdték az Európai Bizottság ajtaját egy hasonló támogatásért, amely hamarosan ki is nyílhat.

    Ha hinni lehet a híreknek, a döntéshozók immár eltökéltek annak érdekében, hogy valamilyen formában támogassák a takarékosabb autók vásárlását és az öreg autók lecserélését.

  • A Honda növeli a gyárainak kapacitását Amerikában!

    Röviddel azután, hogy a Ford bejelentette, az észak-amerikai roncsprémiumnak köszönhetõ keresletnövekedés miatt növeli gyárainak kapacitását, most a Honda is hasonló lépésre szánta el magát.

    A japánok alabamai gyárában szeptemberben és októberben három szombaton is folyik majd a munka, míg az ohioi üzemben az év végéig szombatonként is szükség lesz új mûszakokra.

  • A brit Ginetta Cars elektromos sportautót fejleszt

    A Tesla Motors igazi lavinát indított el elektromos roadsterével, ugyanis a gyártók sorra jelentik be, hogy fejlesztik elektromos modelljüket.

    A brit Ginetta Cars, amely ötven éve gyárt sportautókat közútra és a versenypályákra, is fejleszti saját elektromos sportmodelljét, amely a G50 technikáján alapszik majd. A tervek szerint a tisztán elektromos hajtáslánc egy feltöltéssel 400 km megtételére lesz képes, míg az autó maximális sebessége 193 km/h lesz.

  • Akár 9%-os fogyasztás csökkenés a Mazdától

    A Mazda Motor Corporation hosszútávú Fenntartható Zoom-Zoom stratégiájának részeként bejelentette, hogy 2015-re átlagosan 30%-kal csökkenti autóinak üzemanyag-felhasználását. Ennek a stratégiai döntésnek a részeként a Mazda most három új technológiai fejlesztést mutatott be Japánban.

    Akár 9%-os fogyasztás csökkenés: Intelligens Alapjárati Motorleállító rendszer (SISS)