2024.04.25. - Márk

BMW: 'Idén nem lesznek elbocsátások!'

Az autópiac válságával dacolva, a német BMW autógyár kizárja a létszámcsökkentést.

- Idén nem lesznek elbocsátások - idézte a BMW humánerõforrás-igazgatóját vasárnap a Frankfurter

Allgemeine Sonntagszeitung. - Ha a válság a vártnál tovább tart, akkor csupán nem töltünk be egyes, természetes fogyással megürülõ munkahelyeket - mondta az illetékes, Harald Krüger.

Az ígéret hitelét valamelyest rontja azonban, hogy néhány hete a BMW-nél még a csökkentett munkaidõ lehetõségét is tagadták, azonban a múlt kedden mégis meghirdették: költségkímélés céljából februárban és márciusban csökkentett munkaidõben termel majd az autógyár 26 ezer dolgozója négy németországi telephelyen.

A luxusgyártókat, köztük a BMW-t a tavalyi év nagyrészében még nem érintette a válság, azonban az év vége felé már számukra sem volt kímélet. Novemberben és decemberben a BMW eladásai több mint 25 százalékkal elmaradtak az egy évvel korábbitól.

Miközben az autóiparban jelentõs konszolidáció várható belátható idõn belül a válság miatt - Sergio Marchionne, a FIAT vezérigazgatója a múlt héten azt jósolta, hogy már idén igen jelentõsen át fog alakulni az iparág tájképe -, a BMW meg akarja õrizni függetlenségét. - A BMW függetlensége nem kérdõjelezhetõ meg - mondta Krüger, és hozzátette, hogy állami tõketámogatásra sincs szükségük.

A FIAT a maga részérõl a múlt héten bejelentette, hogy kész 35 százalékot szerezni az amerikai

Chryslerbõl. Késõbb a FIAT vezérigazgatója nem erõsítette meg, hogy a francia PSA Peugeot Citroennel is tárgyalnak tõketársításról, de "nyílt meghívót" küldött mindenkinek, "akit érdekel", együtt gondolkodni az autóipar konszolidációjáról.

A BMW utolsó, tavalyi harmadik negyedévi eredménybeszámolója szerint a cég autógyártása a tavalyi harmadik negyedévben 9,8 százalékkal kisebb, autóértékesítése - 349 098 jármû - 4,2 százalékkal kevesebb volt, mint egy évvel azelõtt. Ezzel az elsõ kilenc hónapban az autógyártása 0,5 százalékkal csökkent, az értékesítése még 1,7 százalékkal nõtt. Elõzetes jelleggel már ismertették a tavalyi egész évi értékesítési adatokat is a negyedik negyedév részletezése nélkül: eszerint a BMW csoport 1 435 876 kocsit adott el tavaly, 4,3 százalékkal kevesebbet a 2007-esnél - ezzel a tavalyi év a második legjobb volt a csoport történetében a 2007-es rekordév után -, ebbõl BMW-márkájú volt 1 202 239 kocsi, 5,8 százalékkal kevesebb a tavalyelõttinél. Az utolsó negyedév növekvõ sanyarúságát jelezték a korábban megjelent havi adatok: a BMW-csoport autóeladásai októberben 8,3 százalékkal, novemberben 25,4 százalékkal, decemberben 26,4 százalékkal elmaradtak az egy évvel korábbitól.

A BMW bevétele a harmadik negyedben, 12,588 milliárd euró, 8,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, az elsõ kilenc hónapban, 40,425 milliárd eurón, stagnált az egy évvel azelõttihez képest. Az adózott eredmény a harmadik negyedévben, 298 millió eurón, 62,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, az elsõ kilenc hónapban, 1,292 milliárd eurót érve el, 39,7 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.