2024.04.24. - György

A BMW ragaszkodik a nyolcfokozatú automatához

A prémiummárkák között egyre nagyobb harc dúl mind a fokozatok számát, mind a duplakuplungos váltók bemutatását illetõen.

A Volkswagen DSG-jének sikere láttán pedig egyre több márka, köztük sportkocsigyártók is inkább ez utóbbi mellett teszik le a garast. A BMW azonban továbbra is ragaszkodik a hagyományos automatához, igaz, abból a legmodernebbhez, a nyolcfokozatúhoz.

A szerkezetet a bajorok a ZF-fel együtt fejlesztették, és hamarosan debütál az új 7-esben, de késõbb több BMW és Audi is megkapja.

A müncheniek érvelése alapján ezek a szerkezetek olcsóbbak és kevesebb alkatrészbõl állnak, mint kétkuplungos versenytársaik, ráadásul váltási gyorsaságban is felveszik a versenyt a a duplakuplungos egységekkel, ezért a propelleres márka tömegmodelljeiben néhány évig még biztosan hagyományos automatát találnak a vásárlók.