rss
  • A GM 800 millió dollárral csökkentette a 2009-es marketingtevékenységekre szánt összeget!

  • Share on Tumblr

    Kétségkívül rendkívül nehéz helyzetben van a General Motors, ugyanis 2008-ban több, mint 30 milliárd dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, miközben közel 15 milliárd állami mentõcsomagot is kapott a legnagyobb detroiti autógyár.


    A költségek drasztikus csökkentése érdekében a vezetõség 800 millió dollárral csökkentette a 2009-es marketingtevékenységekre szánt összeget. A reklámra fordított költségek lefaragása kétségessé teszi, hogy a GM márkái idén nagyobb szeletet hasítsanak ki az észak-amerikai piacból.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Alfa Romeo márkanevû borokat dobtak a piacra

    Az olasz márkák szerelmesei minden bizonnyal szeretik a jóféle itáliai borokat is - gondolhatták a Fiatnál.

    Egy nemrégiben kötött megállapodás értelmében ugyanis egy kis, a Nizza Monferratói borvidéken található pincészet Fiat, Lancia és Alfa Romeo márkanevû borokat dobott piacra.

    A terméket a cég fashion project programjának keretében mutatták be.

    Létezik belõle fehér, vörös és pezsgõbor is.

  • Barack Obama befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztéseket!

    Az Egyesült Államok elnöke, Barack Obama megválasztása óta sok mindent máskép csinál mint elõdje, George Bush.

    Többek között az autóipari intézkedései is nagy port kavartak a médiában. Most az újabb bejelentése arról szólt, hogy befagyasztja az üzemanyagcellás fejlesztésekre szánt 100 millió dolláros pénzösszeget.

  • Harminc millió példánynál tart a Volkswagen Golf

    Harminc millió példánynál tart a Volkswagen GolfKevés autógyártó és még kevesebb modell van, amely valaha felér ilyen magaslatokba: a Volkswagen Golf hét generációja 1974 óta számtalan karosszériaformában szólította meg a potenciális vásárlókat, akik közül világszerte naponta kétezren ráztak kezet értékesítőjükkel. A jubileumi példányt, egy TDI BlueMotiont kiállítják a wolfsburgi gyárban, hogy a dolgozók együtt örömködhessenek a sikeren, de további sorsáról nem nyilatkozott a gyár, így nem tudni, ügyfélrendelésre készült, vagy raktárra gyártották, és inkább végleg a gyári múzeumban marad.

  • Magyarországon is lesz autócsere-program!

    A gazdasági tárca már javában dolgozik a javaslaton, miszerint vezessék be hazánkban is a néhány külföldi országban (mint például Németországban, Olaszországban és Szlovákiában) jól mûködõ autócsere-programot.

    A program azokat az autóvásárlókat érintheti majd, akik tíz évnél öregebb jármûvüket egy új, környezetbarát négykerekûre cserélnék.

  • A Ford nagy reményeket fûz a benzines V6-os motorcsaládhoz

    A Ford amerikai divíziója a feltöltött V6-os benzinesekben látja a cég jövõjét. Ron Heiser, a márka motorfejlesztési vezetõje szerint az EcoBoost fantázianevû, új fejlesztésû V6-osok a V8-asokhoz hasonló teljesítményt képesek nyújtani, miközben fogyasztásuk azoknál jelentõsen kisebb.

    A cég nagy reményeket fûz az új motorcsaládhoz, amely 2009-ben debütál, de a Flex csak 2010-ben kapja meg. A crossoverbe bekerülõ egység egy 3,5 literes, duplaturbós benzines lesz, amely 355 lóerõs, átlagfogyasztása pedig 13 liter.

  • A Ford eladja Volvo-részesedését

    A Ford elnöke, Alan Mulally tegnap egy interjúban elárulta, cége "felülvizsgálja" a svéd márkával fennálló kapcsolatát, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy némi pénzért cserébe szívesen megszabadulnak a veszteséges gyártótól.

    Az utóbbi hetekben többször felröppentek olyan hírek, miszerint a Ford eladja Volvo-részesedését, azonban ezt az amerikaiak eddig tagadták. Alan Mulally, a tulajdonos konszern vezetõje azonban egy általa adott interjúban bevallotta, hogy mégis sor kerülhet a márka eladására.

  • Csökken a benzin ára

    Csökkenti bruttó 3 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt.

  • Csõdközelben a Ford és a General Motors?

    Biztosat senki nem tud, de a befektetõk félnek, a részvény-árfolyamok pedig elképesztõ sebességgel zuhannak.

    A két detroiti óriás papírjai az elmúlt napokban ismét veszítettek az értékükbõl: a GM részvények 31%-ot estek, így ma már olyan alacsony a jegyzésáruk, mint 1950 óta soha, és a Ford papírjai is 21%-os csökkenést szenvedtek el.

    Ennek hatására mindenki szabadulna a részvényektõl, a befektetési tanácsadó cégek nagyobb része már mindkét vállalat papírjait az eladandó kategóriába sorolja.

  • Szülõi felügyelet mesterkulccsal

    A felelõtlen tinédzserek megfékezésére szolgál a Ford új találmánya, amelyet 2009-tõl sorozatgyártású modelljeikbe is beszerelnek.

    A MyKey rendszer lényege, hogy az autó tulajdonosa, jellemzõen a szülõ egy mesterkulcs segítségével korlátozhassa az autó képességeit, ha például tizenéves gyermekének adja azt használatra. Az autóval elérhetõ maximális sebesség 80 mérföld/órában (129 km/h) maximálható, a hi-fi hangereje is korlátozható, sõt, a kipörgésgátló kikapcsolása is megakadályozható.

  • Az Audi A4 TDI e 4.6 litert fogyaszt százon

    Az Audi kifejlesztette az A4 kategóriájának legtakarékosabb dízelmotorját. A 2.0 literes TDI e erõforrás mindössze 4.6 litert fogyaszt százon, és károsanyag-kibocsátása is mindössze tíz grammal haladja meg egy második generációs Toyota Priusét.

    A rendkívül kedvezõ fogyasztás ellenére a motor 136 lóereje 9.5 másodperc alatt repíti az autót százra, és végsebessége is 210 km/óra fölött mozog.

  • A GM hivatalosan is bejelentette, hogy megszünteti a Pontiac márkát

    Amit az utóbbi napokban már sejteni lehetett, azt a General Motors most hivatalossá tette. Hétfõi sajtóközleményükben bejelentették, hogy 2010-ben megszüntetik a Pontiac márkát.

    A GM vezetõsége az után döntött így, hogy Barack Obama elnök biztossá tette, nem fognak további milliárdokat fektetni a cégbe.

  • A Ford Európában is rekordot döntött

    Nem csak Magyarországon meg jól a kölni székhelyû Ford of Europe-nak: az egész kontinensen egyre kedveltebbek a cég modelljei.

    Az idei év elsõ felében saját rekordját is megdöntötte a Ford Európában, egész pontosan 1003700 autó eladásával.

    Ez durván két százalékos növekedésnek felel meg 2007 elsõ hat hónapjához képest, ami az autók iránti csökkenõ általános kereslet mellett igazán jó eredménynek számít.

  • A Ssangyong felszámolás közelben!

    Miután a felszámolás közelébe került a Ssangyong, a bíróság kimondta, hogy jobb, ha felszámolják a céget, mintha életben marad.

    A dél-koreai gyártónak azonban mégis sikerült meggyõznie a bírákat, hogy az életben maradással sok munkahely is megmenekül. A PriceWaterhouse jelentése is errõl számolt be.

  • A Mercedesnél a BMW 7-es fõdizájnere!

    Az új 7-es fõdizájnerét, a kanadai születésû Karim Habibot elcsábította a konkurens Mercedes. Habib a jövõben második ember lesz stuttgarti fõtervezõ, Gorden Wagener alatt, és az F jelû koncepciókért és kísérleti autókért lesz felelõs, amelyek a márka jövõbeni formai irányvonalát vetítik elõre.

  • Lenyesnek a Toyota gázpedáljaiból

    Négymilliós visszahívás bejelentésére készül a Toyota, ennyi autóban kell balesetveszély miatt rövidebbre cserélni a gázpedálokat. Toyotákat és Lexusokat is érint a probléma, melynek jelentõségét a japán gyár próbálta elkenni.