2024.04.25. - Márk

A Fiat a legkörnyezetbarátabb márka

A JATO Dynamics legújabb elemzése szerint 2008-ban is a Fiat volt Európa legzöldebb márkája. Az olaszoknak sikerült megõrizni vezetõ helyüket az eladásokkal súlyozott szén-dioxid kibocsátási listán 133.7g/ km-es értékkel (tavaly 137.3 g/km-rel lett gyõztes a Fiat).

A Peugeot lett 138.1g/km-rel a második, egyben a Fiat-on kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. A PSA másik márkája, a Citroen szerezte meg a harmadik helyet 142.4 g/km-es átlagával, valamint az egyetlen, akinek 2007-hez képest nem sikerült csökkentenie a CO2 kibocsátási értékeit, elsõsorban a nagyobb modellek megnövekedett eladásainak köszönhetõen.
A top 5-ben még a Renault (142.7 g/km) és a Toyota (144.9 g/km) kaptak helyet.

"Ha a kibocsátási számokat Európa legjobbjai szemszögébõl nézzük, akkor nem változott a 2007-es sorrend", elemezte a helyzetet David Di Girolamo a JATO Consult Vezetõje.

"A BMW (160.6 g/km) kimagaslóan teljesített az abszolut legnagyobb mértékû kibocsátási csökkenéssel (16 g/km-rel csökkentette kibocsátását egy év alatt), különösen, ha figyelembe vesszük a roppant széles termékskálájukat.

Azonban holisztikusan nézve a piacot is fantasztikus az eredmény. A teljes piacot nézve átlagosan 5.3 g/km a csökkenés mindössze 12 hónap alatt. Ez az eredmény az egész üzletág dicsõségére válik."