rss
  • A Nissan megakarja dönteni a Corvette rekordját!

  • Share on Tumblr

    Még alig fejezõdött be a tavalyi vita a Nissan és a Porsche között a GT-R és a GT2 Nordschleifén elért köridejeirõl, a japánok máris újabb célt jelöltek ki maguknak.

    A GT-R ugyanis idén finom ráncfelvarráson esik át, amelynek eredményeképp újrahangolják a futómûvet, és a motor is erõsebb lesz öt lóerõvel. Mint ismeretes, a Nissan szerint autójuk 7:29-es idõt ért el a pályán, amit most további négy-öt másodperccel szeretnének javítani.


    Az igazi cél természetesen a Corvette ZR01-es 7:26,4-es idejének megjavítása. Toshio Suzuki, a gyártó tesztpilótája ráadásul megerõsítette, hogy a könnyebb GT-R SpecV-t is elviszik a zöld pokolba, ami még az alapváltozatnál is gyorsabb lehet.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szupertakarékos kabrió Genfben?

    Úgy néz ki, a német Loremo újabb tanulmánnyal próbálja felkelteni az érdeklõdést fejlesztés alatt álló ultrakönnyû autói iránt. Március elején, a Genfi Autószalonon tervezik bemutatni a vázlaton látható nyitott változatot, amely a merevtetõs LS-hez hasonlóan csupán 2-3 liter üzemanyagot fogyasztana 100 km-en, vagy még annyit sem, ha a Loremo által beígért elektromos hajtásláncot kapná. A vázlat alapján úgy néz ki, hogy a kabrióba...

  • Az Abarth nem csak autóban, megérkezett az Abarth ruhakollekció!

    Most, hogy a Fiatnak jól megy a szekere, végre törõdhet egy kicsit az olyan rétegmodellekkel is, mint például a minap leleplezett 160 lóerõs, sportosra hangolt 500 Abarth esseesse.

    Azt pedig, hogy az 500-as modell és a jól csengõ Abarth név mennyire népszerû, remekül jelzi, hogy a Kappa a Párizsi Autószalonra elhozza saját Abarth kollekcióját, hogy a tulajdonosok, vagy a leendõ tulajdonosok autójukhoz öltözhessenek.

  • A Ssangyong felszámolás közelben!

    Miután a felszámolás közelébe került a Ssangyong, a bíróság kimondta, hogy jobb, ha felszámolják a céget, mintha életben marad.

    A dél-koreai gyártónak azonban mégis sikerült meggyõznie a bírákat, hogy az életben maradással sok munkahely is megmenekül. A PriceWaterhouse jelentése is errõl számolt be.

  • Bioüzemanyag a whiskyfõzés melléktermékeibõl

    Skót kutatók bioüzemanyagot fejlesztettek ki a whiskyfõzés melléktermékeibõl. Az üzemanyag a whiskykészítés két fõ melléktermékébõl, a réz szeszfõzõkben visszamaradó, "pot ale"-nek nevezett folyadékból és száraz malátatörkölybõl állítható elõ - állítják az edinburghi Napier Egyetem kutatói, akik már szabadalmi kérelmet is benyújtottak az új eljárásra.

  • A válság ellenére rekord évet zárt a Rolls Royce!

    Az autóipar általános visszaesése ellenére is igen sikeres évet tudhat maga mögött a Rolls-Royce, ugyanis a BMW tulajdonában álló márkának 2008-ban 1212 eladott autóval 20 százalékos növekedést sikerült elérnie a 2007-es 1010 darabos értékesítéshez képest.

    A brit luxusmárka legnagyobb piaca továbbra is az Egyesült Államok, ám az egyre fontosabb orosz és ázsiai piacokon is érezhetõ növekedést produkált a Rolls-Royce. A britek öt legsikeresebb márkakereskedése Abu Dhabiban, Beverly Hills-ben, Dubai-ban, Londonban és Pekingben található.

  • Az amerikai Fordok duplakuplungos váltót kapnak

    Jövõre az észak-amerikai Ford modellek is elérhetõk lesznek a márka duplakuplungos, Powershift nevû automataváltója, amely az európai Ford és Volvo modellekben már kaphatók.

    A Powershift egység a detroiti márka kisebb modelljeiben mutatkozik majd be, elsõként az észak-amerikai piacon is bevezetendõ Focus és Fiesta típusokban, ám a hatsebességes egységet a Fusion Hybrid is megkapja majd, amivel további üzemanyag takarékosságot jelent majd az alternatív meghajtású modellnek is.

  • Jön az elektromos Mercedes

    Mannheim - Legkésõbb 2011-ben megjelenik az elsõ elektromos hajtású Mercedes modell.

    "Hamarosan teljesen elektromos Mercedes autóval járhatunk. A kocsit 2010-2011-ben dobjuk a piacra" - nyilatkozott Dieter Zetsche a Mannheimer Morgen címû lapnak. A német Daimler elnöke azt is elmondta, hogy az autógyártók közül elõször cége vezeti be az újgenerációs lítium-ion akkumulátorokat.

  • Mezõgazdasági hulladékból bioüzemanyag - kutatások a szegedi mérnöki karon

    Szeged - Másképp nem hasznosítható mezõgazdasági melléktermékekbõl képesek jó hatásfokkal bioüzemanyagot elõállítani a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karának kutatói.

    Hodúr Cecília tudományos dékánhelyettese az auto.zug.hu -nak elmondta, a Mérnöki Kar kutatói és konzorciumi partnereik hároméves munka eredményeképpen olyan technológiát dolgoztak ki, amely a mezõgazdaság és a feldolgozóipar lignocellulóz tartalmú hulladékából - például bogyósgyümölcs préslepénybõl vagy cukorcirok szalmából - magas hatékonysággal képes a bioüzemanyagok alapanyagául szolgáló etanolt elõállítani.

  • 20%-os alkalmi elbocsájtás az Audinál

    A gazdasági visszaesés hatása az Audi gyõri üzemét is elérte. A német cég kedden jelentette be, hogy 200-ból 40 alkalmi dolgozójától kényszerül búcsút venni novemberben. Magyarország második legnagyobb exportõrénél jelenleg 5899-en dolgoznak, idén pedig több mint 1,9 millió motor, továbbá 60 ezer autó készül Gyõrött.

  • Akkumulátorgyárat épít a General Motors

    Annak ellenére, hogy egyre több gyártó és autóipari cég fordul az elektromos és hibrid technológiák felé, meglehetõsen kevés foglalkozik közülük akkumulátorok fejlesztésével és gyártásával.

    A japánok nagy elõnyben vannak ezen a téren, mint ismeretes, még a Volkswagen is a Sanyo-val közösen fejleszti hibrid modelljeit. A GM semmit nem bíz a véletlenre, hiszen a konszern megmentõjeként kezelt Volt akkumulátorait a legutóbbi döntés értelmében saját maga fogja gyártani egy hamarosan létesítendõ új gyárban.

  • Hidrogénnel hajtott SX4-et tesztel a Suzuki

    Esztergom - A nyolc vezetõ ipari hatalom július 7-9-én Japánban, Hokkaido szigetén tartott csúcstalálkozója alkalmából a Suzuki bemutatta az Esztergomban is gyártott SX4 üzemanyagcellás modelljét, amelyet hidrogén és elektromos áram hajt - közölte a Magyar Suzuki Zrt..

  • Felfelé araszol az üzemanyag ára!

    Négy forinttal drágul szerdán nulla órától a benzin a hazai kutakon, a gázolajért továbbra is ugyanannyit kell majd fizetni.

    Ennek hatására a benzin egy-egy literjének ára átlagosan körülbelül 254-255 forint környékén mozog majd, a gázolaj literje pedig körülbelül 256-257 forintba kerül.

  • A Hyundai érdeklõdik a Jeep iránt

    A rendkívül rossz pénzügyi helyzetben lévõ Chrysler elõtt immár csak két lehetséges jövõ állhat: az egyik a teljes csõd, a másik, ha egy tõkeerõs konkurens mihamarabb felvásárolja.

    Az eddigi legkomolyabb kérõvel, a General Motorsszal véget értek a tárgyalások, hiszen a GM is belátta, hogy éppen elég a 2,5 milliárd dolláros harmadik negyedéves veszteségével megbirkóznia, nem veheti még a Chrysler gondjait is a nyakába egy lehetséges fúzióval.

  • Bolíviai autóimport tilalom!

    Evo Morales bolíviai elnök megelégelte az országában egyre romló közlekedési állapotokat, és tilalmat vezetett be az öt évnél idõsebb használt autók behozatalára.

    Bolíviában ugyanis az utóbbi öt évben - mióta 2003-ban lazítottak a szabályozáson - megkétszerezõdött a nyilvántartott autók száma, amelyek nagy része öreg roncs. Míg 2002-ban 410 000 személyautót tartottak nyilván a tízmilliós országban, ez a szám idén elérte a 821 000-et, ezzel párhuzamosan pedig a halálos balesetek száma is 240 százalékkal emelkedett ebben az idõszakban, a nagyobb városokban pedig elviselhetetlen szmog uralkodik.

  • Hogyan lett az ember gyorsabb a lónál? - 160 éve halt meg George Stephenson

    Százhatvan éve, 1848. augusztus 12-én halt meg George Stephenson angol mérnök, a vasúti gõzvontatás úttörõje.

    Stephenson 1781. június 9-én egy szegény bányász második fiaként látta meg a napvilágot Nylam-on-Tyne városkában. Apja bányában dolgozott, a vizet kiszivattyúzó gõzgépet kezelte, így - mivel iskoláztatásra amúgy se tellett, írni olvasni is csak tizenhat évesen tanult meg - a fiú útja is a mélybe vezetett, ahol hamar megismerkedett a masinával.