2024.04.25. - Márk

Csõdgondnokság alá kerül a Karmann!

A német karosszéria- és tetõspecialista csõdgondnokság alá kerül, egyelõre nem tudni, hogy mennyi marad meg belõle.

Az Osnabrückben mûködõ vállalat helyzete sokáig biztosnak látszott, de miután az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártására szóló szerzõdések megszûntek, a vállalat veszteséget kezdett termelni. Az idén még itt készült volna a Mercedes SLK roadster, illetve a Pontiac G6 kabrió, a VW Beetle kabrió és a Nissan Micra C+C összecsukható teteje is.
Azt egyelõre nem tudni, hogy az igényeket a csõdeljárás ellenére ki tudják-e elégíteni, vagy fennakadások lesznek ezeknek a modelleknek a szállításában. A cég élére egyelõre csõdbiztos kerül, és egyes vélemények szerint valószínû, hogy egy alaposabb átszervezés után a 3400 alkalmazott egy része megtarthatja az állását, bár az is elképzelhetõ, hogy nem tudják majd elkerülni a teljes felszámolást, és a Karmann név végleg eltûnik.

A cég legismertebb modellje a Volkswagen Karmann Ghia sportkocsi volt, amelyet 1955 és 1974 között gyártottak, de itt készült számos más VW modell is, így a Bogár és a Golf nyitott változatainak zöme, valamint a Scirocco elsõ két generációja, és a Corrado is. Ezen kívül az elmúlt hatvan évben építettek autókat vagy fõegységeket az Audi, a BMW, a Chrysler, a Ford, a Mercedes, Porsche, Renault és a Triumph számára is.