2024.04.19. - Emma

Megfontolás alatt a Wartburg feltámadása!

Amerikai lapértesülések szerint az Opel vezetõsége a vállalat rossz anyagi helyzete ellenére azt tervezi, hogy feléleszti a Wartburg márkanevet. A hír szerint a Wartburg a Dacia mintájára egy olcsó márka lenne, elsõ autójuk ára 7000 euró körül lehet Németországban.

A Renault-nak a Daciával az utóbbi években elért sikertörténete megihlette az Opel vezetõségét is, az amerikai Ward's Auto World autóipari elemzõ cég értesülései szerint ugyanis a rüsselsheimi gyártó vezetõsége komolyan fontolgatja a volt szocialista márka feltámasztását.

Az ötlet elsõ hallásra eszementnek tûnik, hiszen az Opelnek köztudottan 3-3,3 milliárd eurós tõkeinjekcióra van szüksége a biztos fennmaradáshoz, és a Fiat jelen pillanatban is tárgyal a tulajdonos General Motors-szal a megvételükrõl. A hírt ráadásul már a gyártó részérõl is megerõsítették, igaz, pontosítottak is rajta. A márka szóvivõje elárulta, a vezetõség célja elsõdlegesen az eisenachi üzem kihasználása, és a Wartburg felélesztése csupán az egyik lehetséges forgatókönyv.

Mint ismeretes, a keletnémet városban folyt a Wartburgok összeszerelése 1898 és 1903, valamint 1956 és 1991 között, amikor ideiglenesen bezárta kapuit az üzem. Az egyesülés után, 1992-ben az Opel szerezte meg a létesítményt, ahol azóta a Corsa készül. Az Opel Eisenach GmbH jelenleg 1800 embert foglalkozat, és tavaly 156 972 autót gördült le a gyártósorról, ami 13,7 %-kal marad el a 2007-es eredménytõl. A terv szerint a Renault-Dacia mintájára építenék fel az újkori Wartburgot, elsõ modelljük pedig a Corsa padlólemezére épülne. Az elsõsorban az árérzékeny közép-, és kelet-európai piacokra szánt modellek fejlesztése a meglévõ alkatrészek miatt viszonylag kevés pénzbõl megoldható, a hír szerint az elsõ Wartburg 7000 eurós, azaz kb. kettõ millió forintos áron kerülhet a szalonokba.

Az Opel egyébként nem az egyedüli gyártó, amely olcsóbb márkát alapítana a közeljövõben. A Fiat háza tájáról is érkeztek hasonló hírek az utóbbi idõben, az olaszok a Topolino név felélesztésén gondolkoznak. Igazán érdekessé akkor válik a dolog, ha a Fiatnak sikerül megszerezni az Opelt, hiszen a két gyártónak nemcsak a jelenlegi palettájában lennének nagy átfedések, de a jövõbeni vásárlóközönségük is ugyanaz lenne.