2024.04.19. - Emma

Lassan összehozzák

Úgy tûnik már csak a General Motors döntésén múlik, hogy az Opel mely tulajdonosnál folytatja a munkát. Letisztult a kép.
Talán abból is látszik, hogy a General Motors kényszerbõl adja el az amúgy jól mûködõ Opel márkát a teljes háttérrel, hogy már lassan egy éve húzódik az eladási procedúra. Mostanra már tényleg csak a Magna maradt vásárlóként, kiestek a kínaiak, kiesett a Fiat, és már nincs vételi szándéka az RHI befektetõi csoportnak sem, miután a pénzüket másra költötték. Úgy tûnik a Magna megnyugtatta a gyárbezerásoktól félõ spanyol, belga és brit kormányt is, így már ezek az országok (melyekben jelentõs Opel-Vauxhall gyártókapacitás mûködik) is támogatják, hogy a GM-tõl a Magna kezébe vándoroljon az Opel. Ha még emlékezünk, ezek az országok attól féltek, hogy mivel a német kormány anyagi támogatásáról is biztosította a kanadai-orosz tulajdonú Magnát, az Opel a Németországon kívüli gyáregységek bezárásával spórol majd a költségein. Most már látni, hogy ha létrejön az üzlet, akkor se a bochumi gyárat, se más jelentõs európai üzemet nem zárnak be.

Azonban a GM vezetõsége még nem mondta ki az áment az üzletre - az ellenérték felett is mérlegelnek még. Hiszen az Opel sokat hozhat, erõs márka a piacon, és pozícióját tovább erõsítheti az új Astrával, amelyet jövõre követ az új Meriva és az Astra kombi is.