2024.04.20. - Tivadar

Új logót kap a Chrysler

Az ötszögbe zárt csillag és a szárnyas logó után egy új emblémával próbálkozik a bajban lévõ amerikai gyártó.
A Fiattal kötött házasság után mindent meg kell ragadni, hogy ne dõljön be a cég. Az üzleti tervek szerint 2011-ig nullszaldós mûködést kell elérnie a vállalatnak, 2014-ig pedig vissza kell fizetnie az államtól kapott 9 milliárd dolláros válságmentõ-hitelt. Ehhez a jelenlegi számítások szerint az aktuális 1,3-ról 2,8 millióra kell növelni a cégcsoport eladásait. Ám ez egyre nehezebb lesz úgy, hogy a Chrysler és a Dodge kivonul Európából – az öreg kontinensen csak a Jeep marad. E döntés mögött a Fiat áll, ami mindent megtesz, hogy csökkentse az Alfa Romeo konkurenciáját.



Cserébe vélhetõen akcióba léptek az olasz tervezõk, és adtak egy jól kinézõ emblémát az amerikai cégnek. Az új jelvény kellõképpen egyszerû, a középsõ kék alapon elegáns Chrysler felirat, amit hozzá illõ elkeskenyített ezüst szárnymotívum vesz körül. A sajtóanyag szerint a váltást a megváltozó modellpaletta indokolta, ami most már a minõségben és árban egyaránt megfelelnek a piaci elvárásoknak.