"Az Opel/Vauxhallnak nagyjából 20 százalékkal kell csökkentenie a gyártókapacitását. Ez nagyjából 9000 munkahely megszüntetését jelentheti Európában" - mondta. A vállalat képviselõi és az EEF megegyeztek egy munkacsoport létrehozásában, amely eldönti majd, mi legyen a jelenleg bizonytalan helyzetû antwerpeni részleg sorsa. "Minden lehetõséget megvizsgálunk" - tette hozzá.
Információink szerint a szentgotthárdi magyar GM-Opel gyáregység üzemeltetése továbbra is a tervek között szerepel (ezt tartalmazta a Magna üzleti terve, valamint a GM tavaszi üzleti terve is, e két tervezet mentén halad a jelenlegi elképzelés is). Várhatóan váltó gyártásra rendezkedik be az üzem, amely részleget Rüsselsheimbõl helyeznek majd át.A.
A vállalat úgy döntött, nem hoz egyoldalú döntéseket az információcsere és konzultáció idõszaka alatt, de Reilly ehhez hozzáfûzte, hogy cége az év végéig szeretné befejezni a tárgyalásoknak ezt a szakaszát, hiszen ez mind az alkalmazottaknak, mind a vállalatnak érdeke. "Ugyanaz a célunk, hogy létrehozzunk egy életképes, fenntartható céget. Ez pedig nagyon is lehetséges. Nagyon készülök a munkavállalói képviselõkkel folytatott további együttmûködésre." Az állami támogatások kapcsán Reilly megjegyezte, hogy nagyjából 3,3 milliárd euró volt szükséges az Opel/Vauxhall cég átstrukturálásához, hogy a vállalat jövõre is át tudja vészelni a gazdasági válságot, és hogy be tudjon fektetni új termékek és gyártósorok kialakításába, valamint, hogy lépni tudjon elõre. A GM természetesen kiveszi a részét a fenti összeg finanszírozásából, de számít az alkalmazottak támogatására, és reménykedik benne, hogy kormánysegélyekhez is hozzájut.