Vegyük alapul azt az esetet, amikor az új szerzõdés is sikeresen megköttetett! Ilyenkor a biztosító, vagy a váltásban közremûködõ alkusz az esetek túlnyomó többségében január elején megküldi az elsõ díjrészlet befizetéséhez szükséges számlát, illetve csekket. Ezentúl azonban már azokban az esetekben sem kell aggódnunk, ha esetleg január végéig sem érkezik meg a befizetéshez szükséges csekk, mivel az idei évben a törvény a szabályosan megkötött biztosítások esetén már 60 napos díjhalasztást tesz lehetõvé. Ez azt jelenti, hogy március elsejéig a rendõr sem büntethet, ha nincs nálunk a befizetést igazoló szelvény. Ha azonban februárig elsõ napjaiban sem érkezik meg a számla, mindenképpen járjunk utána, mi történhetett, mivel akár küld számlát vagy csekket a biztosító, akár nem, a díjfizetés az ügyfél felelõssége.
„Közúti ellenõrzés vagy egy esetleges baleset esetére viszont már január elsejétõl tartsuk magunknál a biztosítási szerzõdés megkötésérõl szóló igazolást! - javasolja Papp Lajos, az FBAMSZ elnöke. „Az autóstársnak vagy az intézkedõ rendõrnek így tudjuk bizonyítani, hogy nem közlekedünk érvényes biztosítás nélkül."
Amennyiben a számla idõben megérkezik érdemes ellenõrizni, hogy az a meglévõ bónusz-malusz fokozatunknak megfelelõ díjat tartalmazza-e. Ez a korábbi évekhez képest az egyik legfontosabb, és egyértelmûen ügyfélbarát változás: az elsõ díjat a biztosítók már nem A0 fokazatban, hanem az üzembentartó által megadott bónusz besorolás szerint rögzítik.
A kötelezõbiztosítás-váltási idõszak immár évrõl évre olajozottabban zajlik. Az új, ügyfélbarát jogszabályi változások ehhez most még inkább hozzájárultak. Adminisztrációs hibák azonban mindig elõfordulhatnak. Azok, akik igénybe vették az alkuszok szolgáltatásait, minden, a biztosítással kapcsolatos probléma esetén is számíthatnak a szakértõ támogatására.
„Az alkuszok feladatai nem érnek véget a szerzõdés megkötésével. Ez igaz a kötelezõ biztosítás esetében is." - mondta el Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. - „Számon kell tartaniuk a határidõket, emellett szükség esetén segítenek a kártörténeti igazolás megszerzésében, és az adminisztrációs hibák tisztázásában is. Azt is érdemes tudni, hogy baleset esetén a független biztosításközvetítõhöz akkor is bizalommal fordulhatunk, ha éppen nem károsult ügyfélként, hanem károkozóként van szükségünk szakértõ segítségére."