A Rába éppen ilyen extrém igénybevételekre, nem közúti alkalmazásokra fejlesztette ki új, MAXS névre hallgató futómû családját, amely az amerikai és az európai piacon már védjegyoltalmat élvez. A gyõri futómûvek már most értékes referenciákkal bírnak, különbözõ terepeken, szélsõségesen eltérõ viszonyok között bizonyítottak: Megtalálhatóak a magyar honvédség terepjáró tehergépjármûveiben, az amerikai piacon speciális alkalmazásokban. Rendkívül zord körülmények között, például az iraki és afganisztáni hadszíntéren is megállták a helyüket. A cég az új piacokra (pl. Oroszország) történõ bevezetést is megkezdte.
A Rába a speciális futómûvek terén több évtizedes gyártási és fejlesztési tapasztalattal rendelkezik, az elmúlt négy évben kétfokozatú off-road futómûvekbõl közel 20 000 darabot értékesített. Mivel a nem közúti alkalmazásoknál számos egyedi igény jelentkezik, a Rába mérnökei olyan moduláris rendszert alkottak, ahol a fõegységekbõl több mint 200 féle változat építhetõ.
A Dakar-rali ideális terep a fejlesztések tesztelésére. A versenyt követõen a futómûveket Gyõrbe szállítják, a Rába szakemberei elvégzik a szükséges javításokat, illetve vizsgálatokat. Martin Macik 2004 óta vesz részt a Dakar sorozatban. A cseh csapatnak nem ez az elsõ sikere, korábban 11. illetve 12. helyezést is szereztek. A csapat egy másik, szintén Rába MAXS futómûvekkel szerelt kamionja a tavalyi évben az elõkelõ negyedik helyet szerezte meg a Central Europe Rally-n. Martin Macik sikerrel szerepelt a 2009-es nemzetközi Baja sorozatban is. A spanyolországi futamon nem talált legyõzõre, Magyarországon a második helyen végzett. A Dakar után a második legnagyobb tereprali versenyen, az orosz, kazah és türkmén területeken megrendezett SilkWay Rallyn (Selyemút rally) 2009-ben hetedikként ért célba.